تابناک: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براي موفقيت در صنعت گردشگري بايد در مارتن نفس‌گيري كه تمام جهان در آن شركت دارند بايد هوشمندانه عمل كنيم.
کد خبر: ۲۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 20 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا علیرضا نصر اصفهانی، با بيان اينكه در صنعت گردشگري كشورهايي كه فضاي مناسب و زمینه جذب گردشگر را فراهم كنند، برنده ميدان هستند، اظهار كرد: کشورهایی که طعم جذب توریسم را چشیده‌اند گسترش این صنعت را با شتابي چندین برابر نسبت به گذشته پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اينكه در ایران نیز باید فضاسازی در اين زمينه هرچه سریع‌تر صورت گیرد، ادامه داد: عملكرد كند در این صنعت محکوم به شکست است؛ لازم است پيش از جذب توريست زيرساخت‌هاي گردشگري در كشور فراهم و سپس تبلیغات در اين زمينه آغاز شود.

این عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه متاسفانه امروز زیر ساخت‌های گردشگری در اصفهان آماده نیست، گفت: متاسفانه اصفهان فرودگاهي در شان يك شهر گردشگري ندارد و‌ فرهنگ شهروندي نيز در خورتوجه نيست، بنابراين هرگونه تصيم‌گيري در اين خصوص و آغاز تبليغات براي جذب گردشگر بايد بر اساس واقعيت‌هاي موجود صورت گيرد.

نصراصفهانی تاکید کرد: تا زمانی که به این موارد پرداخته نشود، ذهنیت‌ها در خصوص گردشگری تغییر نکند، واقع بینانه به موضوع نگاه نكنيم و احساس امنیت و آرامش در گردشگر به وجود نیاید در این امر قطعاً توفیقی نخواهیم داشت.

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به لزوم فعاليت بيشتر تورگردان‌ها براي جذب گردشگر به اصفهان گفت: نگاه يك طرفه به گردشگري به اين معنا كه تنها زمينه را براي سفر ايرانيان به ساير كشورها فراهم كنيم، هنر نيست، بلكه در اين عرصه بايد حتي بيش از خروج گردشگران ايراني، عرصه را براي ورود گردشگران خارجي فراهم كنيم.

وی افزود: بر اساس آمار سازمان گردشگري در سال 2009، در اين سال يك ميليارد نفر سفر كرده‌اند و درآمد حاصل از اين سفرها هزار ميليارد دلار برآورد شده است؛ مقصد گردشگران در اين سال نشان مي‌دهد كه علاوه بر كشورهاي بنام در اين زمينه، كشورهايي در ليست مقصدها قرار دارند كه از لحاظ وسعت و برخورداری با ايران قابل قیاس نیستند اما به مراتب بيش از كشور در اين صنعت موفق بوده‌اند؛ براي مثال مالزی 25 میلیون نفر گردشگر داشته است.

نصر اصفهانی در خصوص سرمایه گذاری در اصفهان و چالش‌های پیش روی یک سرمایه گذار گفت: این موضوع دو بعد دارد، در وهله نخست يا مسئولان مانع سرمايه گذاري هستند و يا اينكه امنيت لازم براي اين امر را فراهم نكرده‌اند،‌ اما از منظر ديگر بايد زمينه‌اي فراهم شود تا سرمايه گذار اطمينان حاصل كند كه سرمايه گذاري در اين صنعت در شهري مانند اصفهان به سود‌دهي خواهد رسيد.

این عضو شورای شهر اصفهان خاطر نشان كرد: باید در خصوص صنعت توریسم یک وحدت رویه داشته باشیم و باید از خود سؤال کنیم، چه برخوردي مي‌خواهيم با اين صنعت داشته باشيم؟ اما آنچه از فضاي كنوني به نظر می‌رسد این است که متاسفانه دلواپسی‌هایی وجود دارد که حتی نتوانسته‌ایم کشورهای مسلمان را به ایران بیاوریم.

نصر اصفهانی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین منابع تبلیغاتی خود گردشگران هستند، ادامه داد: آن‌ها می‌توانند منابع گردشگری را نابود و یا رشد بدهند به همین جهت می‌گوییم فرصت‌ها را نبايد از دست داد چراکه اگر گردشگران به ایران آمدند و با مشکل مواجه شدند آنگاه این صنعت از بين خواهد رفت.

وی گفت: پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد در سال 2030 تعداد گردشگران جهان به يك میلیارد و 800 میلیون نفر می‌رسد، ‌بنابراين رقابت در اين عرصه به مارتنی نفس‌گیر میان کشورها تبدیل شده است و برگ برنده دست افرادي است که هوشیارانه وارد میدان شوند؛ این صنعت قطعاً آلایندگی‌ ندارد و اشتغال و ارتباطات کشور را حل می‌کند.

این عضو شورای شهر اصفهان با بيان اينكه در اصفهان باید یک اتفاق نظر میان مدیریت استان، میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر به عنوان مرجع سیاست گذاری صنعت توریسم وجود داشته باشد، تصريح كرد: اصفهان بايد بتواند با دريافت امتيازات ويژه امكان تصميم‌گيري در اين زمينه را داشته باشد زيرا گسترش صنعت گردشگري مي‌تواند تغييرات زيادي را در شهر ايجاد كند.

نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: هرچه در صنعت گردشگری و فراهم ساختن زیر ساخت‌ها تعجیل کنیم، کم است زيرا در این جاده باید بدون وقفه حرکت كرد و تکلیف خود را با موضوع گردشگری و این صنعت مشخص کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار