معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل از فعالیت ۱۷ مرکز رشد گیاهان دارویی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 28 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر،محمد ضعیفی زاده بعدازظهر سه‌شنبه در همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی، دانشگاه آزاد اسلامی را از قطب‌های تحقیق و مطالعه گیاهان دارویی کشور عنوان کرد.

وی افزود: این دانشگاه به واسطه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و مزارع آن اهداف بزرگ تحقیقاتی را دنبال می‌کند و برای اینکه یافته‌ها مورداستفاده قرار گیرد، ۱۷ مرکز رشد فعال شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به وجود آزمایشگاه‌های آنالیز شیمی، بیولوژی و بیوتکنولوژی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آماده راه‌اندازی شعبه‌ای از انجمن تغذیه طبیعی ایران است.

ضعیفی زاده با تأکید به اینکه مناسب‌ترین دستورالعمل تغذیه در دین اسلام مطرح شده است، اضافه کرد: لازم است دانشگاه‌ها نیز در امر معرفی آداب تغذیه اقدام کنند.

آمار بالای برخی بیماری‌ها در اردبیل

در این همایش معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز با تأکید به ضرورت اصلاح شیوه‌های تغذیه تصریح کرد: در حال حاضر برخی بیماری‌ها در استان اردبیل از وضعیت نرمال نیز آمار بالاتری دارد که از آن جمله سرطان است.

طاهر شریفی متذکر شد: برخی کارشناسان معتقدند تغذیه عامل اصلی بروز این بیماری‌ها است و برخی به بهداشت آب اشاره دارند و اینکه هر قدر غذای پختنی و گوشتی کمتر مصرف شود سرطان کاهش می‌یابد.

وی افزود: نوع نگاه به طبیعت رفتار انسان با وی را شکل می‌دهد و اگر تفکر توجه به طبیعت در انسان‌ها نهادینه شود، بی‌شک تخریب آن را شاهد نخواهیم بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کشتن حیوانات به جهت تغذیه را یکی از رفتارهای تخریب طبیعت دانست و تأکید کرد: این در حالی است که خام‌خواری صرفاً مسئله جسمی نبوده و مصرف گوشت روح انسان را نیز متأثر می‌سازد.

به گفته شریفی ضروری است با توجه به طبیعت زیبای استان اردبیل نسبت به اصلاح عادات تغذیه برنامه‌ریزی شود و در صورت امکان دانشگاه به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار