واکنش خانواده شهید شوشتری به تغییر نام خیابان متبرک به نام وی در مشهد ؛
فرزند شهید شوشتری در نامه ای اعتراض‌آمیز نسبت به رفتارهای پوپولیستی شورای شهر مشهد برای نامگذاری یکی از خیابان های این شهر به نام شهید شوشتری درحالی واکنش نشان داد که در جلسه علنی شورای شهر، مصوبه تغییر نام بزرگراه میثاق به نام این سردار شهید وحدت، نیز رای نیاورد.
کد خبر: ۲۵۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 28 June 2016
به گزارش تابناک رضوی، ماجرا از آن‌جا آغاز شد که شورای اسلامی شهر مشهد با قدری بدسلیقگی نام خیابان شهید شوشتری را به نام آیت الله طبسی تغییر داد و این تغییر نام منجر به واکنش امت حزب الله و خانواده این شهید شاخص شد بطوریکه حتی خانواده آیت الله طبسی نیز نسبت به این اقدام انتقاد کردند.

حذف نام شهید وحدت ؛ رفتاری ناپسند و آلوده به اغراض سیاسی

نوه آیت الله طبسی نیز با اعلام نارضایتی خانواده خود از تغییر نام خیابان شهید شوشتری به آیت الله طبسی، خواستار آن شدند که خانواده شهید شوشتری نیز بر خواسته خود تاکید داشته باشند.

روز گذشته نیز فرزند شهید شوشتری بیانیه‌ای نسبت به رفتار‌های پوپولیستی شورای شهر مشهد در مورد نام گذاری خیابان‌ها و تغییر نام خیابان شهید شوشتری صادر کرد.

متن کامل این نامه به این شرح است ؛

بسم رب الشهداء  
سلام بر شهروندان خداجو و احیاگر مشهد الرضا (ع) . 

شنیده ها حاکی از آن است برخی اعضاء محترم شورای شهر همچنان بر رفتار و تصمیم غلط خود مُصرند.
ایرادی ندارد .اما کاش ایشان ذره ای غیرتمندی نسبت به نام شهدا نیز داشتند. 

از اینرو٬ بیش از این نمیخواهیم خاطر شریف مردم و علاقه مندان به شهدا آزرده و مکدر گردد.

لذا٬ ضمن پوزش از مردم عزیز و غیرتمند شهرم نکاتی چند را برای اطمینان خاطر شریفشان یادآور میشوم:

۱-خانواده شهید چه در گذشته و چه در آینده به هیچ عنوان اصراری مبنی برنامگذاری مکان٬خیابان و یا معبری به نام شهید نداشته و نخواهد داشت و این گونه رفتارها را طلب کارانه و دون شأن خود و اهداف شهیدا میداند.
۲- اعتراض صورت گرفته توسط خانواده شهید٬ تنها و تنها واکنشی به رفتار ناپسند و اعمال سلیقه های شخصی و آلوده به اغراض سیاسی برخی افراد در حذف نام شهید عزیزمان صورت پذیرفت .
۳- طبق اخبار رسیده٬ شورای شهر تصمیم برتغییر نام برخی از معابر اصلی شهر و نامگذاری انها به نام شهید شوشتری دارد که این عمل٬ اشتباهی است دیگر و شاید خسارت بارتر از اشتباه قبل. به نظر می رسد ایشان با این تصمیم  به زعم خود قصد دارند به گونه ای رفتار ناشایست پیشین خود را توجیه و مانع هجمه عمومی نسبت به خود گردند . درحالیکه این گونه تصمیمات در صورت عدم کارشناسی صحیح میتواند باعث سردرگمی و مشکل برای ساکنین واهالی مناطق مذکور گردد.
بنابراین٬ خانواده شهید شوشتری پیشاپیش نارضایتی خود را از چنین تصمیمات عجولانه و چالش برانگیز٬ اعلام داشته و به سهم خود از ابراز ارادت مردم نسبت به شهید عزیزمان کمال تشکر را داریم.

فرج الله شوشتری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار