تکذیب رفع مشکل یا وجود مشکل؟؛
تابناک: اگر شرکت کوثر، بدون منع سازمان جهاد کشاورزی اقدام به این کار کرده بود، پس چرا مراجع مربوطه با این تخلف شرکت کوثر که به گفته سازمان جهاد کشاورزی، طبق "مصوبات کارگروه خرید گندم در سالجاری"، موظف به خرید گندم از کشاورزان بوده است، برخود قانونی نداشته اند؟!.
کد خبر: ۲۵۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 26 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، طی چند روز اخیر گزارشی در خبرگزاری تابناک با عنوان "احتمال تخلف یک شرکت و سردرگمی گندم کاران شرق"، منتشر شد که بعد از انتشار این گزارش که مبنی بر ممنوعیت خرید گندم کشاورزان برای شرکت تعاونی کوثر بود، سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، خبر از رفع ممنوعیت برای این شرکت و حل مشکل کشاورزان شرق داده بود.

سلیمان میرزایی در مصاحبه ای که در خبرگزاری ایرنا در روز دوم تیرماه سال جاری داشت با صراحت از ممنوعیت موقتی خرید از سوی شرکت تعاونی کوثر در روزهای قبل سخن گفته بود و خبر از رفع این مشکل داده بود.

متن مصاحبه خبرگزاری ایرنا با مدیرسازمان تعاون روستایی استان اصفهان که در زیر آمده است به وضوح نشان می دهد که کشاورزان شرق اصفهان با بروز این مشکل هرچند به صورت موقت با مشکل مواجه بودند. اما این در حالی است که سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با صدور تکذبیه ای، سردرگمی کشاورزان و منع خرید گندم برای شرکت کوثر را رد کرده است!.

"مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اعلام کرد: منع خرید گندم از کشاورزان گندمکار شرق اصفهان توسط شرکت تعاونی کوثر برطرف شد.

سلیمان میرزایی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: کشاورزان گندمکار شرق اصفهان از امروز می توانند محصول گندم خود را به شرکت تعاونی کوثر عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل پاره ای مشکلات، شرکت تعاونی کوثر برای خرید گندم از کشاورزان شرق اصفهان با محدودیت مواجه شده بود، افزود: مشکلات تعاونی یاد شده برطرف شد و کشاورزان شرق اصفهان می توانند بدون هیچ نگرانی گندم خود را از طریق این شرکت بفروش برسانند".

در متنی که سازمان جهاد کشاورزی برای "تابناک" ارسال کرده، ممنوعیت خرید شرکت کوثر از سوی سازمان جهاد کشاورزی تکذیب شده است و این در حالی است که کشاورزان شرق اصفهان در گفت و گو با تابناک، معتقد بودند سازمان جهاد کشاورزی از شرکت کوثر خواسته بود، حواله خرید را صادر نکند.

علاوه بر این مرجعی که می تواند مجوز خرید یا عدم خرید برای شرکت های تعاونی را صادر کند، سازمان جهاد کشاورزی استان است که با محرز بودن، ممنوعیت خرید موقت برای شرکت کوثر، حال جای این سوال از مسئولان مربوطه مطرح است که اگر شرکت کوثر، بدون منع سازمان جهاد کشاورزی اقدام به این کار کرده بود، پس چرا مراجع مربوطه با این تخلف شرکت کوثر که به گفته سازمان جهاد کشاورزی، طبق "مصوبات کارگروه خرید گندم در سالجاری"، موظف به خرید گندم از کشاورزان بوده است، برخود قانونی نداشته اند؟!.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :