کد خبر: ۲۵۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 25 June 2016
به گزارش تابناک یزد،  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمات ارائه شده در اداره ورزشی و اردوهی را شامل اردوهای کشوری و استانی، مشارکت در برنامه‌های ورزشی استان، برگزاری اردوهای یک روزه درون استانی و اردوهای زیارتی، سیاحتی در سطح کشور دانست.

احمد ابراهیمی با اشاره به اینکه 60 هزار نفر از خدمات بنیاد شهید در یزد استفاده می‌کنند اظهار داشت: این تعداد جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آن‌ها و خانواده‌های شهدا را در بر می‌گیرد.

وی در ارتباط با نوع خدمات تصریح کرد: اداره فرهنگی بنیاد اسناد و انتشارات، بحث‌های مسابقات، دارالقرآن، نهضت حفظ قرآن، اجرای برنامه‌های مختلف در مدارس شاهد، برگزاری مراسم هنری و مذهبی، جمع‌آوری آثار و تشکیل پرونده ایثارگران را شامل می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه اداره آموزشی بنیاد در دو سطح آموزش عالی و عمومی خدمات ارائه می‌کند، گفت: در آموزش عمومی بنیاد که شامل مدارس شاهد، طرح شاهد و طرح پراکنده می‌شود خدمات مشاوره‌ تحصیلی، ارزیابی مدارس، بازدید از مدارس شاهد ارائه می‌شود.

وی در ارتباط با تعداد جانبازان، شهدا و رزمندگان استان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد 10 هزار نفر جانباز، 3 هزار و 850 نفر شهید و 754 نفر آزاده در استان یزد حضور دارند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان خدمات سطح عالی را شامل مشاوره و هدایت تحصیلی پیش‌دانشگاهی و سوم فنی‌و حرفه‌ای دانست و گفت: طرح پراکنده شامل جامع هدفی که در مدارس غیرشاهد تحصیل می‌کنند می‌شود.

وی عنوان کرد: پیگیری مسابقات علمی دانش‌آموزان، پرداخت کمک شهریه دانش‌آموزان، برگزاری جلسات توجیهی با مدیران مدارس شاهد، پیگیری تقویت بنیه علمی و تشکیل جلسات شاهد در سطح آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، اداره ورزشی و اردوهی از جمله خدمات ارائه شده به جامع هدف می‌شود.

ابراهیمی خدمات ارائه شده در اداره ورزشی و اردوهی را شامل اردوهای کشوری و استانی، ورزش همگانی، پیاده‌روی و شنا، اعزام ایثارگران به مسابقات ورزش کشوری، حمایت و تشویق ورزشکاران برتر، مشارکت در برنامه‌های ورزشی استان، برگزاری اردوهای یک روزه درون استانی و اردوهای زیارتی، سیاحتی در سطح کشور دانست.

مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان با اشاره به اینکه اداره فرهنگ و تبلیغات بنیاد با سطح جامعه سروکار دارد ادامه داد: این اداره با بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه، برپایی نمایشگاه‌های مرتبط با موضوع دفاع مقدس، نصب تابلوهای تبلیغی، تبلیغات دیوارنویسی در مدارس، تولید محصولات فرهنگی همراه با شعار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مراسم‌ها، یادواره‌ها، کنگره شهدا و سایر موارد سروکار دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار