کد خبر: ۲۵۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 24 June 2016
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عیسی کیانی در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش افزود: طاعات و بندگی در این ماه بزرگ آرامش در دو جهان را به دنبال دارد.
وی با تاکید بر حضور باشکوه عامه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز قدس متعلق به اسلام است و شرکت حماسی ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران و امت اسلامی در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روزجهانی قدس حرکتی گسترده علیه ظلم و ستم رژیم صهیونیستی خواهد بود.
حجت الاسلام کیانی تصریح کرد: ظلم ظالمان هرگز پایدار نمی ماند لذا سرنوشت بدی در انتظار حکومتهای ظالم و فاسد به ویژه رژیم اشغالگر قدس است.
خطیب موقت نماز جمعه خاش همچنین با گرامی داشت مناسبتهای هفته، جان باختن شماری از سربازان ایرانی در سوانح رانندگی را تسلیت گفت.
حجت الاسلام کیانی ادامه داد: تلاش برای رفع مشکلات مردم و کمک به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی از وظایف مهم دولت به شمار می آید.

**عظمت اسلام باید در روز قدس بر دنیا نمایان شود
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه جنایتهای آمریکا و اسرائیل بر مردم مظلوم از جمله در ممالک اسلامی به ویژه سرزمین مقدس فلسطین بر تمام مردم دنیا نمایان است، اظهار داشت: عظمت اسلام باید در روز قدس به دنیا نشان داده شود.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: دهه آخر ماه مبارک رمضان سراسر نور و معنویت است زیرا در آن مسلمانان به اعتکاف می نشینند و با شب زنده داری و ذکر و عبادت، خالصانه خدای یگانه را تعریف و تمجید می کنند.
وی اختلاف و درگیری قوی و طایفه ای را نکوهش کرد و ادامه داد: وقوع جنگ و کشتار و درگیری و اختلافات قومی از پدیده های زشتی است که متاسفانه برخی افراد گستاخانه و بدون در نظر گرفتن حرمت ماه مبارک رمضان به این عمل ننگین دست می زنند.
امام جمعه اهل سنت خاش ضرورت صلح و آشتی و زندگی مسالمت آمیز و آرام را در کنار همدیگر خواستار شد و افزود: جای بسی تاسف است که عده ای با ریختن خون فرد مسلمان به راحتی حرمت ماه مبارک رمضان و مسجد به عنوان خانه الله متعال را می شکنند.

** شبهای قدر و ماه مبارک رمضان فرصت مغتنم خوشه چینی برای آخرت است
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز جمعه گفت: به اعتکاف نشستن در عشره اخیر ماه مبارک رمضان از سنتهای ارزشمند محبوب دو عالم حضرت محمد مصطفی (ص) است.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی افزود: همگان باید تلاش کنند تا با حضور پررنگ در مساجد از فیوضات و برکات این ماه و شبهای قدر بهره ببرند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از امت اسلامی در نقاط مختلف جهان گرفتار عذاب و دشمنان بر آنان چیره شده اند گفت: دعا می کنیم که پروردگار متعال با امدادهای غیبی و با قدرت لایزال خود و بهره گرفتن از قدرت ابابیل و لشکریان غیبی قدرت مستکبران و مشرکان و منافقان و ملحدین و سران کفر و فرعونیان را درهم بشکند و امت اسلام را نصرت کند و از این مشقتها و دشواری ها در امان و محفوظ نگه دارد.
وی بر اهمیت و ضرورت توجه به قرآن و سنت، اقامه نماز، شب زنده داری و اعتکاف تاکید و اقشار جامعه را برای پرداخت زکات مال و خیرات و صدقات و زکات فطریه برای کمک به نیازمندان دعوت کرد.
نماز جمعه هر هفته در یک مسجد جامع تشیع و 50 مسجد اهل سنت خاش اقامه می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار