فرماندار همدان محوطه‌سازی و انشعابات را از مشکلات اصلی مساکن مهر شهر همدان دانست
کد خبر: ۲۴۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 16 June 2016
فرماندار همدان محوطه‌سازی و انشعابات را از مشکلات اصلی مساکن مهر شهر همدان دانست و گفت: طی دو سال پیش سعی بر حل مشکل انشعاب و خدمات زیربنایی مساکن مهر داشتیم که مشکلات در حال حاضر کمتر شده است.

به گزارش فارس، علی تعالی ظهر امروز در شورای تأمین مسکن استان با بیان اینکه 13 هزار و 230 واحد مسکن مهر در شهر همدان عقد قرارداد شده است، اظهار کرد: تاکنون 10 هزار و 304 واحد تحویل شده و 2800 واحد با 90 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی باقیمانده است.

وی ارائه واحد‌ها را درقالب واحد‌های سه‌جانبه، تعاونی‌ها و خودمالکین برشمرد و گفت: 3 هزار و 125 واحد به صورت سه‌جانبه، 5 هزار و 51 واحد تعاونی و 3 هزار و 917 واحد به صورت خودمالک بوده است.

فرماندار شهرستان همدان با تأکید بر اینکه در شهر‌های کمتر از 25 هزار نفر مشکلی در بحث مسکن مهر نداریم، بیان کرد: 3 هزار و 127 واحد در شهر‌های کمتر از 25 هزار نفر مسکن مهر داشتیم که در جورقان مساکن 177 واحدی و در قهاوند نیز مساکن 46 واحدی قهاوند به طور کامل تحویل شد.

وی با اشاره به حل مشکل مساکن مهر در مریانج، افزود: مسکن 174 واحدی مریانج که مدت‌ها با پیمانکار بر سر آورده متقاضیان مشکل وجود داشت با توافق صورت گرفته این مشکل رفع و این واحد‌ها آماده تحویل است.

تعالی در ادامه با اشاره به 3 هزار و 152 واحد مسکن مهر سایت شهرک مدنی ادامه داد: 2 هزار و 489 واحد از این تعداد تحویل داده شده و 663 واحد با پیشرفت فیزیکی 90 درصد باقیمانده که از این تعداد 315 واحد متعلق به یادمان بنا با پیشرفت فیزیکی 87 درصد است.

وی محوطه‌سازی و انشعابات را از مشکلات اصلی مساکن مهر برشمرد و تصریح کرد: طی دو سال پیش سعی بر حل مشکل انشعاب و خدمات زیربنایی مساکن مهر داشتیم و مشکلات در حال حاضر کمتر است.

فرماندار همدان به مشکل پروژه 90 واحدی کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: مشکل اساسی این واحد‌ها معبر بود که این مشکل نیز حل شد.

وی با اشاره به سایت 569 واحدی امام گل،‌ خاطرنشان کرد: 240 واحد از این سایت با پیشرفت 90 درصد متعلق به نیروی انتظامی و تعدادی نیز مربوط به تعاونی‌هاست.

تعالی با بیان اینکه در خصوص خدمات روبنایی زمین احداث مدرسه آموزشی به اداره نوسازی واگذار شده است، گفت: در خصوص خدمات زیربنایی تمام انشعابات انجام شده است.

وی تحویل 2 هزار و 362 واحد از 2 هزار و 875 واحد شهرک بهشتی و حصار حاج شمسعلی را یادآور شد و اظهار کرد: 513 واحد با 85 درصد پیشرفت فیزیکی باقیمانده که از این تعداد 150 واحد به پایگاه نوژه، 216 واحد به مسکن مهر شاهد و 147 واحد نیز به خیرین مسکن‌ساز تعلق دارد.

فرماندار شهرستان همدان محوطه‌سازی و عدم وجود انشعابات را مشکل عمده مساکن مهر برشمرد و افزود: این پروژه‌ها در خدمات روبنایی نیازمند مسجد،‌ مدرسه و مراکز بهداشت هستند.

وی با اشاره به پروژه 2 هزار و 316 واحدی سایت گلستان، بیان کرد: همه واحد‌ها در این سایت تحویل متقاضیان شده، خطوط تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز احداث شده و مسجدی با پیشرفت فیزیکی 48 درصد در این سایت در دست احداث است.

تعالی با بیان اینکه سایت گلستان نیازمند سه واحد آموزشی است، ادامه داد: از این سه واحد تنها یک واحد آموزشی با پیشرفت فیزیکی 70 درصد داریم و در خصوص ایجاد مرکز بهداشت نیز زمینی به علوم پزشکی واگذار شده که هنوز اقدامی در آن صورت نگرفته است.

وی عدم وجود واحد‌های تجاری و نانوایی را از دیگر مشکلات سایت گلستان برشمرد و تصریح کرد: پیگیری‌هایی برای ایجاد واحد تجاری انجام شده و امیدواریم واحد نانوایی نیز در این سایت احداث شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار