معاون باغات وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:
معاون باغات وزیر جهاد کشاورزی از ارائه تسهیلات یارانه دار به طرح های آبیاری مدرن اعم از قطره ای و آبیاری زیرسطحی خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 18 April 2015

به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی در بازدید از باغات گرمی مغان افزود: متقاضیان می توانند از این اعتبارات استفاده نمایند و این حمایت ها می تواند انگیزه کشاورزان برای استقبال از طرح های باغی را بیشتر کند.

وی بر لزوم توجه به راهکاری علمی مبارزه با سرمازدگی باغات مرکبات ، شیوه های اصلاح باغ های مشکل دار ، عملیات پیوند و نحوه تهیه نهال های شناسنامه دار و مطمئن تاکید کرد.

طهماسبی گفت: سطح زیرکشت باغات کشور حدود دو میلیون و 300 هزار هکتار است که در آن انواع میوه ، سبزی و صیفی جات کشت می شود.

وی همچنین با اشاره به استقبال گسترده اهالی شهرستان گرمی نسبت به احداث باغات در این شهرستان مرزی این منطقه را به لحاظ داشتن آب و هوا و خاک مناسب یکی از مستعدترین مناطق باغبانی کشور ذکر کرد و افزود: در سال های آینده با توجه به خیز کشاورزان منطقه نسبت به صنعت باغداری ، شهرستان گرمی به یکی از قطب های مهم باغبانی در کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، محمود علایی ، فرماندار گرمی هم در این بازدید مساحت باغات میوه اجرا شده در این شهرستان را 320 هکتار اعلام کرد و گفت: همه باغات مثمره به شیوه آبیاری قطره ای ایجاد شده است.

وی با اشاره به اشتغال و درآمد ایجاد شده در اجرای طرح باغداری ، توسعه این طرح ها را از برنامه های اولویت دار فرمانداری گرمی ذکر کرد.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار