یک هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی شهرستان گنبدکاووس تحت سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۴۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 14 June 2016
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی شهرستان گنبدکاووس تحت سیستم آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.
غلامعلی نورا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح های آبیاری نوین در مزارع این شهرستان اظهار داشت: تا کنون یک هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی این شهرستان تحت سیستم آبیاری نوین قرار گرفته و امسال نیز یک ‌هزار هکتار اجرائی می‌شود.
وی افزود: تا کنون مطالعه‌ی 4 هزار و 500 هکتار از زمین‌های این شهرستان انجام شده که یک‌ هزار هکتار آن امسال مجهز به این سیستم می‌‎شوند و بقیه در صورت تأمین اعتبار در سال‌های بعد به این روش مجهز خواهند شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: 85 درصد هزینه اجرای این طرح برای کشاورزانی است که به‌صورت مشاع از چاه آب استفاده می‌کنند و افرادی که می‌خواهند از این طرح به صورت انفرادی استفاده کنند، برای سیستم قطره‌ای 7 میلیون تومان و برای سیستم بارانی 5 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.
وی از افزایش بهره‌برداری آب تا میزان 70 درصد خبر داد و گفت: در سیستم آبیاری قطره‌ای تا 90 درصد و در آبیاری بارانی تا 70 درصد راندمان آب را افزایش داد.
نورا اظهار کرد: با اجرای  این طرح 200 متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب  داشته‌ایم و به راندمان 6 تن در هکتار در تولید گندم رسیدیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس افزود: استان گلستان در اجرای سیستم آبیاری نوین در کشور جزء 7 استان برتر کشور است.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار