کد خبر: ۲۴۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 13 June 2016
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر از رفع مشکل کمبود نیروی شبکه بهداشت شهرستان نوشهر خبر داد.

 رحیم سیدپور در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران،  با اشاره به اینکه دو پروژه ملی در حوزه بهداشتی و درمانی این شهرستان در حال ساخت است، اظهار کرد:  کلینیک تخصصی جزو  پروژه های ملی است که با زیربنای 500 متر در دو طبقه احداث می‌شود و  اعتبار  این پروژه تأمین شده است  و  پس از نصب اسکلت اصلی، دیوار چینی آن انجام می‌شود.

وی درباره زمان‌بندی برای این پروژه گفت: طی صحبت با پیمانکار  و با هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصمیم بر این است تا پایان پاییز امسال این کلینیک تخصصی تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

رئیس شبكه بهداشت و درمان نوشهر در مورد پروژه دوم نیز بیان كرد: پروژه اورژانس با زیربنای هزار و 300 متر از پروژه‌های ملی است که اعتبار فاز اول آن به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون تومان در حال اجرا است.

سید پور تصریح كرد: این پروژه در چهار طبقه پیش بینی شده است که تأمین اعتبار فاز‌های بعدی آن پس از پیشرفت کاری محقق می‌شود و  پیمانکار این پروژه با جدیت در حال کار است و در مرحله فونداسیون قرار دارد و  پس از نصب اسکلت، دیوارچینی آن آغاز می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان كرد: زمان‌بندی اتمام پروژه ساختمان اورژانس سه ماهه نخست سال 96 است ولی با پیمانکار آن صحبت شد تا با افزایش نیرو و همت و پشتکار بیشتر، این پروژه تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول در ادامه  كمبود نیرو را یكی از  نیازمندی‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر ذكر كرد و گفت: کمبود نیرو یک بحث کشوری است و ما نیز با کمبود نیرو در بخش‌هایی از شبکه بهداشت و درمان و به ویژه حوزه بازرسی مواجه هستیم اما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران به راهکارهای خوبی برای رفع این مشکل دست یافتیم  و امید است  هر چه زودتر کمبود نیرو در حوزه بازرسی رفع شود.

 سیدپور با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما درباره بروز برخی بیماری‌های فصلی، تاكید كرد: در تابستان بیماری‌های منتقل از آب و غذا مانند وبا، اسهال و استفراغ بیشتر دیده می‌شود و در همین راستا از طریق واحدهای بهداشتی و کنترل و مبارزه با بیماری‌ها اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی در پایان  با بیان اینکه آموزش‌های لازم كه به صورت دائم انجام می شود  در این فصل نیز مورد توجه ویژه است، اظهار کرد: واحد بهداشت محیط نسبت به نظارت بر اماکن عرضه وتوزیع موادغذایی وارد عمل می‌شود و حتی در صورت نیاز یک اکیپ ضربتی به محل بازدید اعزام می شوند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار