نیکبخت بابیان اینکه دانش آموزان شرکت‌کننده در مسابقه سراسری قرآن باید سفیران همدان در سایر استان‌ها باشند بر لزوم پیاده‌سازی مفاهیم قرآنی در زندگی امروزی تأکید و عنوان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شده و آن را بهتر در دسترس جامعه قرار می‌دهد.
کد خبر: ۲۴۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 13 June 2016
 استاندار همدان با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن و عترت در همدان زمینه‌ساز توسعه فرهنگ قرآنی است، گفت: توسعه فرهنگ قرآنی زمینه ساز دستیابی به جامعه متعالی است.

به گزارش مهر، محمدناصر نیکبخت بعدازظهر دوشنبه در جلسه ای که با حضور عوامل اجرایی برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزان سراسر کشور در همدان برگزار شد،  برگزاری این مسابقات را موجب توسعه فرهنگ قرآنی در میان دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: این دانش‌آموزان با داشتن دیدگاه قرآنی سکانداران اداره امور جامعه خواهند بود.

نیکبخت بابیان اینکه دانش آموزان شرکت‌کننده در مسابقه سراسری قرآن باید سفیران همدان در سایر استان‌ها باشند بر لزوم پیاده‌سازی مفاهیم قرآنی در زندگی امروزی تأکید و عنوان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شده و آن را بهتر در دسترس جامعه قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان همدان با داشتن سبقه دینی غنی از عالمان بزرگ، بهترین گزینه برای برگزاری چنین مسابقاتی است، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی است تا با تمام توان به منظور توسعه فرهنگ قرآنی برنامه‌ریزی کنیم.

نظام اسلامی باید بیشترین و بهترین بهره‌ها را از کتاب آسمانی ببرد

استاندار همدان با بیان اینکه نظام اسلامی باید بیشترین و بهترین بهره‌ها را از این کتاب آسمانی ببرد، تحقق این مهم را در گرو توجه به معانی و مفاهیم الهی و معنوی قرآن کریم دانست و گفت: هدف سوق دادن مردم استان همدان به سمت فعالیت‌های فرهنگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه مسابقات کشوری قرآن از سوم تا یازدهم مردادماه در دو شاخه آوایی و پژوهشی در خراسان رضوی و همدان برگزار می‌شود، عنوان کرد: بخش پژوهشی در خراسان رضوی و بخش آوایی در همدان برگزار خواهد شد.

عبدالرضا فولادوند با بیان اینکه این دوره از مسابقات در شاخه آوایی با مشارکت ۱۸۰۰ داش‌آموز از سراسر کشور در همدان برگزار می‌شود، افزود: ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی این دوره از مسابقات را برگزار می‌کنند.

وی بابیان اینکه دبیرخانه این مسابقات از مهرماه سال ۹۴ در اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش به‌صورت رسمی شروع به کارکرده است، گفت: ۱۸۰۰ قاری برجسته کشوری در همدان حاضر خواهند شد و این مسابقات با حضور شخصیت‌‌های برجسته کشوری همراه است.

برگزاری ۵ کارگروه تخصصی برای مسئولان مسابقات

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان از انتصاب ۱۰ مسئول کمیته مسابقات و ۴ نفر به‌عنوان اعضای دبیرخانه مسابقات خبر داد و گفت: برگزاری ۵ کارگروه تخصصی برای مسئولان مسابقات و به‌کارگیری بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای آموزش‌وپرورش و ادارات مرتبط در کمیته‌های برگزاری مسابقات نیز انجام‌شده است.

فولادوند بابیان اینکه ۶ میلیون دانش‌آموز از سراسر کشور در حال شرکت در این مسابقات هستند، گفت: در استان همدان ۱۳۰ هزار نفر عضو این مسابقات شد‌ه‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان بابیان اینکه مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در ۱۱ رشته برگزار می‌شود، گفت: ۱۸۰۰ دانش‌آموز از سراسر کشور به مسابقات قرآنی همدان راه پیداکرده‌اند.

فولادوند بابیان اینکه این مسابقه سرا سری و کشوری با حضور نخبگان کشوری برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز در این دیدار خدمت در راستای ترویج فرهنگ قرآنی را توفیق الهی دانست و گفت: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به قرآن نیست.

محمدابراهیم الهی‌تبار دیدگاه مثبت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان و استاندار همدان را در اجرای فعالیت‌های فرهنگی مهم دانست.

وی افزود: نگرش و حمایت این شخصیت‌ها زمینه را برای برگزاری بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در استان فراهم می‌کند.

وی تأکید کرد: امیدواریم همدان به‌عنوان شهر دارالمؤمنین و دارالمجاهدین در این ایام فضایی قرآنی پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار