مرکز تجاری امام رضا(ع) در خیابان سلامگاه قزوین شب گذشته دچار حریق و آتش سوزی شد.
کد خبر: ۲۴۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 13 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین، ابوالفضل ذوالقدر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت 21 و 7 دقیقه شب گذشته یه مورد آتش سوزی در مرکز خرید بزرگ امام رضا (ع) واقع در خیابان سلامگاه قزوین گزارش شد.
وی ادامه با اعلام این خبر 7 اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های شماره 1 ، 2 ، 3 و 6 این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین عنوان کرد: اطفاء حریق مرکز تجاری امام رضا(ع) با تلاش 20 آتش نشان پس از دو ساعت
وی با اشاره سرعت عمل آتش نشانان در این عملیات افزود: اولین اکیپ اطفاء حریق از ایستگاه مولوی در کمتر از 2 دقیقه به محل حادثه رسیده و مشاهده کردند دود غلیظی در حال خارج شدن از زیر زمین مرکز تجاری می باشد که ضمن ورود به زیرزمین با استفاده از تجهیزات تنفسی و انجام عملیات آبرسانی نسبت به اطفاء شعله های آتش با کمترین خسارت ممکن و جلوگیری از سرایت آتش به سایر فروشگاه های مرکز تجاری اقدام کردند.
ذوالقدر با بیان اینکه محصولات موجود در این مرکز تجاری از نوع البسه و پوشاک بوده است تصریح کرد: با توجه به شبکه ای بودن راهرو های این مرکز تجاری و وجود 2 سر درب ورودی، آتش نشانان با استقرار  خودروهای آتش نشانی، از 2 قسمت اقدام به عملیات اطفاء حریق نمودند.
وی گفت: با بررسی های بعمل آمده مشخص شد، آتش سوزی از قسمت یکی از انبار های کوچک پوشاک زیر زمین این مرکز تجاری شروع شده و به نقاط دیگر در حال سرایت بود که با سرعت عمل آتش نشانان در همان زمان اولیه اطفاء و رفع خطر گردید.
این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه این حادثه هیچگونه تلفات جانی در پی نداشته و فقط بخشی از اتاقک انبار پوشاک واقع در زیر زمین مرکز تجاری طعمه حریق شده  و راهرو ها مملو از دود گردیده بود که با توجه به نوع محتویات آن در کمترین زمان ممکن مهار شد.
ذوالقدر با بیان اینکه بی احتیاطی و عدم رعایت اصول ایمنی موجب بروز اینگونه حوادث می شود گفت: به فروشندگان توصیه می کنیم که موارد ایمنی نظیر بازدید سیم کشی های برق، رعایت فاصله مناسب کالاها از یکدیگر و چیدمان اصولی آن را مورد توجه قرار داده و در طول سال نسبت به بازدید به موقع و رفع نقص آن اقدام نمایند. چرا که مقدار زیادی از عوامل بروز آتش سوزی ها عدم رعایت اصول اولیه ایمنی می باشد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین افزود: علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان بررسی علل حریق این سازمان در دست بررسی می باشد.
گفتنی است: در این عملیات که به مدت تقریبی 2 ساعت بطول انجامید، 20 آتش نشان بهمراه 7 خودروی سبک و سنگین آتش نشانی فعالیت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار