مدير جهاد كشاورزي سبزوار با اشاره به ارائه بسته حمایتی دولت برای تولید گندم، افزود: در سال‌های گذشته در مورد گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و با عزم جدی دولت در برخی از محصولات کشاورزی از جمله گندم توانسته‌ایم مهم‌ترین نیاز مردم را برطرف کنیم تا با بهره‌برداری درست از منابع به حداکثر تولید دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۲۴۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 13 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، منصور برغمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان سبزوار با بیان اینکه جهاد کشاورزی وظیفه امنیت غذایی و نیاز روز جامعه را بر عهده دارد، اظهار کرد: در دوران دشوار تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی مشکلات بسیاری به سطوح مختلف جامعه وارد شده بود، لذا اکنون هم با این مشکلات مواجه شده‌ایم اما در حد توان خود به دنبال رفع تولید محصولات استراتژیک و نیاز ضروری جامعه بوده‌ایم.

وی با اشاره به ارائه بسته حمایتی دولت برای تولید گندم، افزود: در سال‌های گذشته در مورد گندم به خودکفایی رسیده‌ایم و با عزم جدی دولت در برخی از محصولات کشاورزی از جمله گندم توانسته‌ایم مهم‌ترین نیاز مردم را برطرف کنیم تا با بهره‌برداری درست از منابع به حداکثر تولید دست پیدا کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه در هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی برنامه‌های متنوعی در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: خداوند متعال منابع و فرصت‌های آب و خاک را در اختیار ما قرار داده اکنون ما وظیفه داریم به درست‌ترین شیوه بهره‌برداری کنیم تا نسل‌های آینده هم بتوانند از این سرمایه‌های خداوندی استفاده کنند.

برغمدی اجرای سه پروژه مرمت قنوات شهرستان سبزوار با کمک خیرین و مردم را یکی از مهم‌ترین اقدامات جهاد کشاورزی در سال گذشته دانست و ادامه داد: با انجام اقدامات ساماندهی قنوات حوزه آب و خاک، سبزوار در سطح استان رتبه برتر را کسب کرده لذا مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال گذشته مدیریت منابع آبی بود و در سال جاری هم حفاظت از خاک و منابع آبی اولویت جهاد کشاورزی سبزوار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در بحث استفاده از تسهیلات و تزریق منابع مالی شهرستان سبزوار از ردیف‌های اعتباری خوبی برخوردار شده که با همکاری منابع داخلی، صندوق توسعه، صندوق کارآفرینی و مکانیزاسیون اعتباری بالغ‌بر 33 میلیارد و 900 میلیون تومان به عنوان تسهیلات به این شهرستان اختصاص یافته است.

تحولی عظیم در کشت گلخانه‌ای سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه 25 درصد منابع داخلی بانک‌ها باید در بخش کشاورزی سرمایه گذاری شود، تصریح کرد: مهم‌ترین نیاز شهرستان سبزوار در بخش کشت گلخانه موضوع آموزش علاقه‌مندان به نوع کشت است که با توجه به وجود پتانسیل این شهرستان نخستین سایت گلخانه‌ای راه‌اندازی شده، لذا بالغ‌بر 50 نفر از کشاورزان سبزواری زیر نظر اساتید ممتاز آموزش‌های لازم برای کشت گلخانه‌ای را دیده‌اند.

برغمدی با اشاره به احداث گلخانه 50 هکتاری در سبزوار، گفت: برای اجرای این پروژه نوین و مدرن بالغ‌بر 380 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و قطعاً با احداث این گلخانه تحولی عظیم در کشت گلخانه‌ای شهرستان سبزوار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای عمل به سیاست‌های راهگشای مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی سبزوار در تولید محصولات زراعی و دامی از جمله پسته، زعفران و عسل پیشگام بوده است، یادآور شد: خوشبختانه 20 درصد مرغ و 34 درصد محصولات آبزی مورد نیاز خراسان رضوی در این شهرستان تولید می‌شود.

33ميليارد تومان خسارت به بخش كشاورزي سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه درسال 94 خرید تضمینی گندم نسبت به سال 93 با افزایش 8 برابری همراه بوده است، افزود: در سال جاری قیمت خرید گندم 20 برابر افزایش داشته است که برای افزایش بهره‌‌وری و کاهش هزینه تولید باید با استفاده از تسهیلات ایجاد شده برای خرید ماشین‌آلات و ادوات نوین کشاورزی اقدام کنند.

برغمدی با اشاره به فعالیت صنایع تبدیلی در سبزوار، اضافه کرد: بالغ‌بر 80 درصد شیر تولید شده سبزوار به خارج از این شهرستان منتقل می‌شود؛ واحدهای صنعتی که دارای مشکلات هستند می‌توانند در سامانه مشکلات خود را ارائه دهند تا مشکلات و معضلات آن‌ها مرتفع شود و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برای رفع مشکلات صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی حمایت خوبی کرده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بالغ‌بر 3.8 میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون به شهرستان سبزوار اختصاص یافته است، بیان کرد: در سال گذشته نیز بالغ‌بر 3.3 میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون به این شهرستان اختصاص یافته بود که خوشبختانه در سال جاری با افزایش خوبی همراه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار میزان خسارت وارد به بخش کشاورزی این شهرستان را بالغ‌بر 33 میلیارد تومان دانست و یادآور شد: این میزان خسارات شامل آفات، خشک‌سالی و طوفان است که کشاورزان باید برای جبران هزینه‌های این خسارت‌ها محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار