کد خبر: ۲۴۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷ 09 June 2016
نائب رئیس انجمن برنج ایران با اشاره به اینکه یوسفیان مدافع حقوق برنج کاران است، گفت: واردات برنج مورد اعتراض کشاورزان نیز هست.

تابناک مازندران/ علی اکبریان با بیان اینکه یوسفیان ملا به دنبال درگیری با معاون وزیر جهاد کشاورزی را نبوده است، اظهار کرد: چندی پیش مدیرکل دفتر ساماندهی و توسعه تجارت وزارت جهاد کشاورزی از عدم وجود سقف در واردات برنج سخن گفت که هر فردی می‌تواند به هر میزانی برنج وارد کند.

وی تصریح کرد: این اظهارنظر نسنجیده موجب اعتراض شدید تولیدکنندگان برنج داخلی شد، شدت اعتراض ها در همان ساعات اولیه موجب شد تا این اظهارنظر از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تکذیب شود.

نائب‌رئیس انجمن برنج ایران خاطرنشان کرد: اظهارنظر این مسئول توسط وزارت خانه مدیریت نشد و این حاشیه به وجود آمده به مجلس شورای اسلامی نیز کشید.

اکبریان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی را فردی آگاه دانست و خاطرنشان کرد: وی در سه دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان گیلانی همواره مدافع حقوق برنج‌کاران بوده است و مسئولیت حاشیه به وجود آمده در صحن مجلس شورای متوجه وی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: تا به امروز واردات برنج به صورت مدیریت شده صورت می گیرد که مورد تایید انجمن برنج ایران است و از تیرماه به مدت 5ماه واردات باید به طور کامل قطع شود.

نائب‌رئیس انجمن برنج ایران در مورد قیمت برنج طارم در بازار گفت: قیمت برنج طارم چندی پیش کیلویی 10 هزار تومان بود که سیر نزولی به خود گرفت و امروز به کیلویی 9 هزار تومان است و با نزدیک شدن به زمان برداشت برنج، قیمت آن به زیر 9 هزار تومان کاهش می‌یابد.

اکبریان افزود: 40 روز دیگر برداشت برنج از اراضی شالیزاری شروع می‌شود.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار