رئیس پلیس تهران گفت: سارقان منازل به راحتی گاو صندوق های خانگی را با خود حمل کرده و متاسفانه شهروندان با قرار دادن اموال با ارزش در این گاو صندوق ها کار دزدان را آسان تر کرده اند.
کد خبر: ۲۴۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 08 June 2016
سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به روش های سارقان برای سرقت منازل گفت: یکی از سرقت هایی  که آثار بسیار زیان باری روی روح و روان خانواده ها می گذارد، سرقت منزل است. بسیاری فکر می کنند سرقت منازل در شب رخ می دهد ولی این ذهنیت باید تغییر کند و مردم بدانند زمان سرقت ها عمدتا در ساعات اولیه غروب آفتاب تا ساعت 11 شب یا در بین روز رخ می دهد.  

وی ادامه داد: در برخی سرقت ها ساکنان وقتی به داخل ساختمان مراجعه می کنند و در پارکینگ آنها اتوماتیک است، معمولا تا لحظه بسته شدن کامل آن صبر نمی کنند. در این لحظه سارقان که کمین کرده اند پشت سر خودرو دور از دید راننده وارد ساختمان می شوند.  

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران سرقت منزل در تهران همراه با زاغ زنی است و سارقان با خودرو در خیابان ها پرسه می زنند و وقتی شاهد خروج یک خانواده از منزلی هستند،  زنگ خانه را به صدا در می آورند و وقتی کسی داخل نبود وارد شده و سرقت را انجام می‌دهند. دزدان خانه در ساعات اولیه شب وقتی چراغ خانه ای خاموش باشد مطمئن می شوند کسی در خانه نیست و اینگونه خانه ها هدف سارقان است. آنها ابتدا زنگ خانه را به صدا در می آورند تا مطمئن شوند کسی در آنجا نیست  سپس به راحتی سرقتشان را انجام می دهند.  

محمدیان تاکید کرد: امروزه هدف سارقان پول وطلا است. خانواده ها عادت دارند پول نقد و طلا را در اتاق خواب روی میز آرایش قرار دهند. در سالهای اخیر شاهدیم مردم شروع به خرید بی رویه گاو صندوق های سبک و غیر ایمن کرده اند. سارقان به راحتی گاو صندوق های سبک را حمل می کند. در این موارد زحمتی که کشیدیم این است که تمامی اسناد،جواهرات و وجوه نقد  را یکجا جمع و در اختیار سارق قرارداده ایم. اگر کسی قصد خرید گاو صندوق را دارد باید گاو صندوقی بخرد که به راحتی قابلیت حمل را نداشته باشد و در محلی نصب شود. توصیه ما این است که گاو صندوق های خانگی به در یا اسکلت ساختمان پیچ و مهره شود تا امکان جابه جایی وجود نداشته باشد.  

رئیس پلیس آگاهی با بیان اینکه سارقان خانه های تهران اهل چند استان خاص هستند، اضافه کرد: تهران هدف سارقان شهرهای خاص است اما این مجرمان بدانند که در چنگال پلیس  گرفتار شده و برای مجازات های سنگین در اختیار مراجع قانونی قرار می گیرند. این افراد باید از اقدامات مجرمانه شان دست بردارند. آنها فکر می کنند چون از شهرستان به تهران آمده اند و دارای پاتوق نیستند هیچ وقت گرفتار نمی شوند. امروزه تجهیزاتی در اختیار پلیس است که مجرمان را در هر نقطه ای شناسایی می کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار