رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نبودمیدان میوه وتره باررا مهمترین عامل گرانی میوه دراستان دانست.
کد خبر: ۲۴۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 07 June 2016

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نبودمیدان میوه وتره باررا مهمترین عامل گرانی میوه دراستان دانست.


به گزارش تابناک ایلام؛صید محمد تراب میری روز سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار این استان اظهار کرد: این وضعیت در شرایطی است که استان دارای رتبه ماقبل ایلام 2 برابر این استان تولید میوه دارد.

وی افزود: مردم استان ایلام در طول سالیان گذشته از نظر کشاورزی بیشتر به زراعت و دامپروری تمایل داشته و سهم باغبانی در این استان ناچیز بوده و همین عامل نیز یکی از دلایل قیمت بالای میوه در این استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: این سازمان در سال های اخیر افزایش سطح باغات به ویژه در حوزه شمال استان را در دستور کار داشته و امیدواریم بتوانیم در برخی اقلام میوه ای به خودکفایی برسیم.

تراب میری مهمترین عامل گرانی میوه در استان را نبود میدان مرکزی میوه و تره بار دانست و گفت: تعیین قیمت در میدان کنونی هم اکنون توسط برخی افراد محدود که در این حوزه دارای نفوذ هستند صورت می گیرد که همین عامل باعث انحصار در عرضه و قیمت گذاری شده است.

وی هزینه زیاد حمل و نقل و نبود نظارت مستمر بر مراکز خرده فروشی را نیز از دیگر دلایل قیمت بالای میوه در این استان برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گرانی میوه نوبرانه را مختص استان ایلام ندانست و تاکید کرد: این وضعیت در سایر نقاط کشور نیز مشاهده می شود.

تراب میری به برنامه های این سازمان برای تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: 240 تن برنج اروگوئه ای، 138 تن شکر و 108 تن گوشت مرغ در این ایام به منظور تامین نیاز مردم روزه دار بتدریج وارد استان می شود.

وی همچنین از آمادگی جهاد کشاورزی استان برای عرضه ماهی قزل آلا، خرما و میوه در محل این سازمان به منظور دسترسی مستقیم مردم و جلوگیری از افزایش قیمت ها خبر داد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار