به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای خرید شیرینی‌های زولبیا و بامیه قیمت این شیرینی ها در زنجان با افزایش 15 درصدی نسبت به سال گذشته اعلام شد.
کد خبر: ۲۴۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 07 June 2016
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان زنجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 119 واحد قنادی و 24 واحد کیک پزی در سطح این شهرستان دارای مجوز کسب فعالیت هستند.
رسول محمدی با بیان اینکه سه واحد دیگر برای اخد مجوز کسب اقدام کرده‌اند، افزود: با توجه به افزایش تعرفه‌های آب، برق، گاز، دستمزد و حقوق، مواد اولیه از جمله شکر، تخم مرغ و برخی مواد خوراکی، قیمت هر کیلوگرم شیرینی نیز امسال افزایش یافت.
وی، قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه مخلوط را 90 هزار ریال، زولبیا 95 هزار ریال، بامیه نیز 90 هزار ریال و نان چایی نیز 80 هزار ریال اعلام کرد.
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان زنجان گفت: قیمت بقیه شیرینی ها در سطح این شهرستان نیز 15 تا 19 درصد افزایش یافته است.
محمدی متذکر شد: با توجه به حساسیت مواد به کار رفته در پخت انواع شیرینی، مشتریان از خرید هرگونه شیرینی اعم از زولبیا و بامیه و کیک از سوپرمارکت‌ها و بقالی‌ها و محل هایی غیر از قنادی ها خودداری کنند.
وی تاکید کرد: برخی افراد که قناد نیستند نیز در ماه رمضان با ایجاد شغل موقتی برای خود اقدام به پخت زولبیا و بامیه در مکان‌های غیر بهداشتی کرده، از مواد فاسد شده استفاده و در سوپرمارکت ها و بقالی ها آنها را عرضه می کنند.
رئیس اتحادیه قنادان شهرستان زنجان، از شهروندان خواست از خرید هرگونه شیرینی مورد نیاز از مکان‌هایی به جز قنادی‌های مجوزدار خودداری کنند.
محمدی یادآورشد: زنجانی ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف و عرضه شیرینی در خارج از قنادی‌ها و یا سایر موارد تخلف مورد را با شماره تلفن 124 صنعت، معدن و تجارت،33334040 اتاق اصناف استان زنجان و شماره تلفن 33323566 اتحادیه قنادان شهرستان زنجان گزارش دهند.
وی تاکید کرد: گزارش موارد تخلف همشهریان متولیان را در ارائه خدمات سالم و بهداشتی به مردم کمک خواهد کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار