پیوند رباط صلیبی به روش آرتروسکوپی برای نخستین بار در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره کیش بر روی زانوی یک بانوی 34 ساله انجام شد.
کد خبر: ۲۴۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 07 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر فنی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش روز دوشنبه در مورد انجام این عمل به خبرنگاران گفت : پیوند رباط در تعداد محدودی از مراکز درمانی استان هرمزگان انجام می شود و در کیش نیز برای نخستین بار در این بیمارستان انجام گرفته است .

دکتر مهران روشن با بیان اینکه رباط صلیبی بیمار به طور کامل از بین رفته بود افزود : پس از تهیه بافت پیوندی، عمل پیوند رباط بر روی زانوی بانوی 34 ساله توسط ارتوپد بیمارستان انجام شد.

وی در مورد اعمال جراحی هایی که در این بیمارستان انجام می گیرد گفت : با توسعه بیمارستان کیش و تجهیز این مرکز تخصصی درمانی به امکانات پیشرفته ، تا کنون چند عمل جراحی ویژه توسط پزشکان جراح انجام شده است که عمل بر روی کبد، طحال و لوزالمعده ،جراحی مغز ، ستون فقرات و تعویض مفصل زانو طی دو سال گذشته از آن جمله است .

روشن با بیان اینکه در اعمال جراحی بیماران خارجی نیز بیمارستان موفقیت هایی را کسب کرده است افزود : اعمال جراحی عمومی نیز در این مرکز انجام می شود.

مدیر فنی درمانی بیمارستان کیش اعلام کرد : در تلاش برای ایجاد بخش اعمال جراحی قلب به ویژه آنژیوگرافی قلب و جراحی عروق کرونر در بیمارستان کیش هستیم که امیدواریم در سال 95 این کار محقق شود ، با راه اندازی بخش آنژیو گرافی ، بیمارستان کیش دومین مرکزارائه دهنده این نوع خدمات در استان هرمزگان خواهد بود .

وی در مورد مزیت های درمانی این روش گفت: در این روش محل مورد نظر برش داده نمی شود و سوراخ های کوچکی ایجاد و با استفاده از یک دوربین محل ضایعه دیده مشاهده ، ترمیم و معالجه می شود .

ماهانه 150 عمل جراحی در بیمارستان کیش انجام می شود.

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش دارای 64 تخت پذیرش بیمار و کلینیک های تخصصی در بخش های مختلف داخلی ، اطفال ، زنان و زایمان ، مراقبت های ویژه CCU، ICU، اتاق عمل مجهز ، کلینیک کبدی ، اتاق ایزوله و مرکز امحا زباله بیمارستانی است.

بخش لیزر درمانی ، آندوسکوپی و کولونوسکوپی ، فیزیوتراپی ، اکوکاردیوگرافی ، بخش بازتوانی قلب ، سنگ شکن ، سنجش تراکم استخوان ، ام آر آی ، فیبرو اسکن ، دیالیز ، هپاتیت ،داروخانه و آزمایشگاه شبانه روزی از دیگر امکانات این مجتمع درمانی است.

بخش MRI بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز اوایل اردیبهشت ماه امسال در راستای توسعه گردشگری سلامت و ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران راه اندازی شد .

آرتروسکوپی روشی است که در آن با ایجاد یک سوراخ دوربین وارد مفصل می شود و پس از مشاهده مفصل در صورت نیاز به جراحی سوراخ دیگری ایجاد و از طریق آن تجهیزات انجام عمل جراحی وارد مفصل و جراحی انجام می شود.

آرتروسکوپی برای درمان ضایعات ناحیه زانو، شانه، لگن و مچ پا مانند پارگی رباط های اطراف شانه و مفصل زانو به کار می رود.

کاهش هزینه‌ عمل جراحی ، درمان سریع ، پایین آمدن احتمال عفونت ، کاهش دوره نقاهت و کاهش واکنش التهابی از مزایای این گونه عمل است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار