کد خبر: ۲۴۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 06 June 2016


مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بر استفاده از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان در غنی‌سازی اوقات فراغت تأکید کرد.

خسرو ساکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پایان امتحانات دانش‌آموزان و آغاز فصل تابستان و شروع اوقات فراغت می‌طلبد تا برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی متناسب با نیازهای این قشر فراهم شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که اوقات فراغت دانش‌آموزان به بهترین نحو ممکن پر شود و در پایان سه ماهه تابستان آنان کوله‌باری از تجربه و آموزش‌های مختلف را به همراه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا باید طی یک زمان‌بندی مشخص نیازها و مطالبات دانش‌آموزان در بخش فعالیت‌های فرهنگی شناسایی شود تا بتوانیم با استفاده از کارشناسان و نخبگان در این عرصه فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا دهیم.

ساکی با بیان اینکه از ظرفیت‌های دانش‌آموزان نیز می‌توانیم در این مسیر استفاده کنیم افزود: باید از اجرای برنامه‌های تکراری و کلیشه‌ای به شدت بپرهزیم که نمی‌تواند در جلب مخاطبان تأثیر داشته باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان و راه‌اندازی شبکه‌های مختلف ماهواره و اینترنت لذا باید مسیر فعالیت‌های فرهنگی برای نسل امروز را فراهم کنیم و در شکوفایی استعدادها و توانایی‌های آنان اقدامات موثری را انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد: فراهم کردن بسترهای فعالیت‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های موجود فرهنگی در استان البرز باید بیش از پیش مدنظر باشد و برای توسعه برنامه‌های فرهنگی از توان تمامی دستگاه‌ها استفاده شود.

ساکی ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی، برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی و همچنین برپایی اردوهای مختلف از جمله برنامه‌هایی است که باید برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار