در معاونت عمرانی استانداری همدان تلاش شده که در تمام اماکن گردشگری و طرح‎های عمرانی، نمازخانه به منظور برپایی نماز دیده شود.
کد خبر: ۲۴۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵ 06 June 2016
استاندار همدان گفت:‌ در معاونت عمرانی استانداری همدان تلاش شده که در تمام اماکن گردشگری و طرح‎های عمرانی، نمازخانه به منظور برپایی نماز دیده شود.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت در شورای اداری و اجلاس استانی نماز با بیان اینکه قیام 15 خردادماه توسط سه قشر بازاریان، دانشگاه و مردم با رهبری روحانیت به وقوع پیوست، اظهار کرد: قیام مردم در این روز متصل به قیام بهمن سال 57 شد و انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه اگر تلاش‌های روحانیت نبود انقلاب اتفاق نمی‌افتاد، گفت:‌ مردم با کمترین امکانات بر قدرتی در منطقه پیروز شدند که همه ابرقدرت‌های استکبار او را حمایت می‌کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه روحانیت در تحقق انقلاب زجرها دیدند و مصایب سنگینی تحمل کردند، افزود: امام(ره) با اقتدار و توسل بر خدا مردم را هدایت کرد و انقلاب شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: گورباچف در خصوص امام (ره) گفته: «آیت‎الله خمینی فراتر از زمان اندیشید و او در قالب زمان نمی‌گنجید چرا که ایشان آینده را می‌دید».

نیکبخت با بیان اینکه همواره اتحاد سازنده است، گفت:‌ مقام معظم رهبری فرمودند: «اتحاد ملت و دولت را مخدوش نکنید» که تأکید ایشان این است همواره اتحاد، سازنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای ملت ایران ارزش‌های اسلامی ارزشمند است، در توجه به فریضه الهی گفت: در معاونت عمرانی استانداری همدان تلاش شده که در تمام اماکن گردشگری و طرح‎های عمرانی، نمازخانه به منظور برپایی نماز دیده شود.

استاندار همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در یکی از اجلاس‎های نماز پیامی را دادند که شایسته است در این جلسه یادآوری شود، افزود: ایشان می‎فرمایند: «نماز را نخستین ثمره و حکومت صالحان بدانید» که در واقع جامعه صالحان با برپا کردن نماز از همه منکرات به دور خواهد بود.

وی با تأکید به رعایت شئون اخلاقی و حفظ حجاب در ادارات گفت: نماز با فساد سازمان‌یافته، با ترجیح منافع حزبی و قانون‎ستیزی و قانون‎گریزی و... منافات دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز ضمن قدردانی از کسانی که در عرصه نماز تلاش می‌کنند، اظهار کرد: این توفیقی است که خداوند به شما ارزانی داشته اشت.

حجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بهمن سال گذشته نماز را یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی دانستند و تأکید کردند که حتی یک نفر از نوجوانان کشور در امر نماز سهل‎انگاری نکند، گفت: ما در جامعه صرفاً به دنبال نماز خواندن نیستیم چراکه نماز خواندن پایه کار است و باید جامعه نمازی شود.

وی با بیان اینکه هر کجا هستیم باید کارکردهای نماز را احساس کنیم، اظهار کرد: با تحقق جامعه نمازی، آسیب‌ها و زشتی‌ها از آن دور خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز همدان با بیان اینکه پایه کار، اقامه نماز است و اگر این کار انجام گیرد آثار آن در جامعه احساس می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ انس با نماز نشاط و شادابی را به جامعه تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان احساس خلأ و موانع برای کار در حوزه نماز احساس نمی‌کنیم، افزود: دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در این رابطه همکاری لازم را دارند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار