وی با بیان اینکه در هر شرایط اضطراری می‌توان به نماز و روزه رجوع کرد، اظهار کرد: اهمیت نماز از روزه نیز بسی سنگین‌تر است و نماز خودباختگی کامل در برابر حقیقت مطلق است.
کد خبر: ۲۴۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲ 06 June 2016
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت:‌ نماز خودباختگی کامل در برابر حقیقت مطلق است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‎محمدی ظهر امروز در شورای اداری و اجلاس استانی نماز اظهار کرد: در رابطه با اهمیت نماز اینکه چندین جلسه برگزار کنیم جنبه نمادین دارد و باید در اهمیت این فریضه الهی بسیار سخن گفت.

وی با بیان اینکه اگر به اندازه حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در امر نماز تلاش کنیم وضعیت بهتری در جامعه حاکم خواهد شد، گفت: امام صادق(ع) در اهمیت این فریضه الهی فرموده‌اند « نماز 4 هزار حد دارد».

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اهمیت به برگزاری اجلاس نماز خاطرنشان کرد: نمازی که به درستی اقامه شود و با عمق دل باشد، جلوی بروز گناهان را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کوچکترین غصب در لباس نمازگزار، نماز را باطل می‎کند، در ادامه سخنانش اظهار کرد: با نماز و روزه، گره بسیاری از مشکلات زندگی باز می‌شود.

طه‌محمدی با اشاره به مصداقی از کارگشایی نماز، گفت: حکیم بوعلی سینا، هرگاه به مشکلی برمی‎خورد به نماز رجوع می‌کرد و حل آن را از خدا می‎خواست.

وی با بیان اینکه در هر شرایط اضطراری می‌توان به نماز و روزه رجوع کرد، اظهار کرد: اهمیت نماز از روزه نیز بسی سنگین‌تر است و نماز خودباختگی کامل در برابر حقیقت مطلق است.

محمدی با بیان اینکه در نماز باید صالح با معبود عجین شود، در اهمیت به طهارت در نماز، خاطرنشان کرد: پاکی از معصیت و گناهان، رذیلت اخلاقی و قلب دیگر نکات حائز اهمیت در توجه به نماز است.

وی گفت: روزه عوام فقط به نخوردن و نیاشامیدن است اما در روزه خواص زبان، چشم و گوش و... نیز روزه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در حدیثی آمده است «اگر در تمام عمر خود یک نماز مورد قبول باشد اهل بهشتید»، اظهار کرد: در حدیث دیگری آمده است «اگر هنگام نماز دل با خدا نباشد، مصداق نفاق است».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار