امام جمعه تبریز:
مجتهدشبستری با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نسل جوان که امام را درک نکرده‌اند امام را نشناسد، اظهار داشت: ملت بصیر و بیدار و قدرشناس ایران مثل کوه در برابر تحریف اندیشه، آرمان و راه و خط امام ایستاده‌اند.
کد خبر: ۲۴۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 03 June 2016

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شخصیت منحصر به فرد امام در مبارزه علیه استکبار موجب دلگرمی آزادگان جهان شد و رحلت او انسان‌های آزاده را اندوهگین کرد.

وی افزود: امام(ره)، اسلام ناب را اثبات کردند و اسلام آمریکایی را نفی کردند، اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه امام معتقد به اراده الهی و اراده مردم بودند، اول توکل به خدای متعال و دوم اتکاء به مردم بود، گفت: استمرار راه ‌امام خمینی (ره) در زمان حاضر و آینده فقط با اطاعت از مقام معظم رهبری و ولایت امکان‌پذیر است.

مجتهدشبستری با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نسل جوان که امام را درک نکرده‌اند امام را نشناسد، اظهار داشت: ملت بصیر و بیدار و قدرشناس ایران مثل کوه در برابر تحریف اندیشه، آرمان و راه و خط امام ایستاده‌اند.

وی به جوانان توصیه کرد درباره سیره امام و صحیفه امام مطالعه کنند و قدردان نعمت ولایت فقیه در برابر توطئه‌های خارجی و داخلی باشند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم شریف ایران به ویژه آذربایجان رهنمودهای امام و مقام معظم رهبری را فراموش نمی‌کنند چرا که سعادت دنیا و آخرت خود را در تبعیت از مقام عظمای ولایت از این اسوه‌ها و الگوهای زنده می‌دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: استمرار راه ‌امام خمینی (ره) در زمان حاضر و آینده فقط با اطاعت از مقام معظم رهبری و ولایت امکان‌پذیر است.

خطیب جمعه تبریز به انتخاب خلف صالح امام راحل اشاره کرد و افزود: انتخاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به عنوان رهبر انقلاب، بهترین انتخاب خبرگان بود و پیشرفت‌های عظیم کشور مرهون رهبری مقام معظم رهبری است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: امام(ره) علاوه از تعاریف بسیاری که قبل از ریاست جمهوری مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت ایشان فرموده‌اند و ضمن اینکه فرموده‌اند، ایشان شایستگی رهبری را دارند.

وی در ادامه به انتخاب آیت الله خامنه ای، به رهبری انقلاب اسلامی، یک روز پس از ارتحال امام (ره) اشاره کرد و گفت: هر چند آن روز ها فقدان امام قلوب، دوستداران آن حضرت را در دنیا جریحه دار کرده بود ولی این انتخاب احسن خبرگان مرحمی بود بر این داغ و البته این انتصاب خواب دشمنان را درباره آینده ی پس از رحلت امام (ره) بر هم زد.

مجتهدشبستری به تعبیر امام(ره) در خصوص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به خورشید تاکید کرد: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تحلیل‌های پوچ دشمنان درباره فروپاشی نظام را نقش بر آب کردند.

وی اضافه کرد: سکانداری کشتی انقلاب در طول 27 سال توسط شخصی مدیر، شجاع، مدبر، داشتن احاطه کامل در مسائل سیاسی، نظامی، علمی، اجتماعی و فرهنگی و با قدرت تصمیم‌گیری بالا در مقاطع حساس داخلی و خارجی موجب شده است تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در این سال‌ها نقشه بر آب شده و تمام امیدهای دشمنان تبدیل به یأس شده و خللی به انقلاب و نظام اسلامی وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه شخصیت مقام معظم رهبری بی‌نظیر است، اظهار کرد: حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری یک حقیقت هستند که در دو نفر متجلی شده است.

وی با اشاره به سالگرد قیام 15 خرداد، گفت: 15خرداد روز احیای مجدد اسلام و پیوند مردم با روحانیت و رهبری است.

امام جمعه تبریز به پیام مقام معظم رهبری به مجلس دهم اشاره کرد و گفت: وظیفه‌ انقلابی و قانونی نمایندگان آن است که مجلس را سنگری استوار در برابر ترفند و فسون و افزون‌خواهی گستاخانه‌ استکبار و نقطه‌ اتکای درخشانِ مردم مؤمن و انقلابی بسازید و تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاوم با همه‌ی الزامات قطعی آن و نیز تلاش مجدّانه برای گسترش و ژرف‌سازی فرهنگ اسلامی، دو اولویّت فوری کنونی است.

وی تصریح کرد: نمایندگان از سرگرم شدن به زائده‌های جناحی پرهیز کنند.

مجتهدشبستری به محروم ساختن زائران ایرانی از زیارت خانه خدا توسط رژیم آل‌سعود اشاره کرد و گفت: آل سعود اصول میزبانی را زیر پا گذاشت و این حرکت زشت برگ سیاه دیگری بر پرونده قطور آل سعود افزود.

خطیب جمعه تبریز ادامه داد: سعودی ها با 11 شرط نشان دادند ارزشی به جان و عزت زائران ایرانی قائل نیستند، البته با نگاهی به کارنامه ی سیاه آن ها چه در خصوص فا جعه ی منا و یا دست داشتن آن ها در بحران های منطقه، این حرکات از آن ها بعید نیست، ولی رژیم سعودی باید مسئولیت این کار را بر عهده گیرد و منتظر عواقب آن باشد، مردم ایران اسلامی نیز هیچ گاه "شعار مرگ بر آل سعود" را در کنار شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل فراموش نخواهند کرد.


این مسؤول پرورش داعش، نقش عربستان در بحران‌های منطقه و جنایات در یمن و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه و فاجعه منا سال گذشته را از جمله جنایات رژیم آل سعود اعلام کرد و گفت: آل‌سعود منتظر عواقب این جنایات باشد و مردم ایران و آزاده جهان باید در کنار مرگ برآمریکا و اسرائیل شعار مرگ بر آل‌سعود را فراموش نکنند.

مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه مبارک شعبان خطبه‌ای ایراد کردند و فرمودند: ای مردم ماه رحمت و مغفرت الهی به سوی شما روی آورده است، در این ماه درهای بهشت پروردگار به روی مومنین باز می‌گردد و بهترین ماه‌ها و روزها و ساعت‌هاست، این ماه را قدر بدانید و آماده ورود به مهمانی الهی و ماه مبارک رمضان شوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کردند: اگر تقوا نباشد و در ماه مبارک رمضان هم فردی مرتکب گناه شود اعمال وی تباه گردیده و ضایع خواهد شد و از فیوضات این ماه محروم می‌شود و ان‌شاءالله مومنین عزیز برای ورود به این ماه آماده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :