رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:
عمده وظیفه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یک پیش نیاز تربیت کارشناسان و اساتید در این زمینه و انجام نظارت بر رعایت اصول اولیه بهداشتی در زمینه تولیدات، خرید و مصرف بهینه سموم شیمیایی ومنابع عالی و بیولوژیک است اینکه سلامت محصول را از کاشت تا مصرف را اجرا کنیم.
کد خبر: ۲۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 17 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزبه نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان  ، کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه تدوین برنامه عملیاتی در حوزه امنیت غذایی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص اهمیت حفظ ایمنی غذا

خواستار شناسنامه برای عرضه محصولات کشاورزی شد و گفت: صدور شناسنامه برای محصولات کشاورزی از ۴ محصول پیاز ،گوجه فرنگی، سیب زمینی و خیار آغاز شده که انشاالله به مرحله اجرا می‌رسد.

اظهار داشت: ایمنی غذا برای آحاد مردم است و این امر نیازمند یک کار تیمی و جزو مسئولیت‌های تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط است.

وی افزود: عمده وظیفه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان یک پیش نیاز تربیت کارشناسان و اساتید در این زمینه و انجام نظارت بر رعایت اصول اولیه بهداشتی در زمینه تولیدات، خرید و مصرف بهینه سموم شیمیایی ومنابع عالی و بیولوژیک است اینکه سلامت محصول را از کاشت تا مصرف را اجرا کنیم.

مهری در ادامه سخنان خود به ایجاد 64 کلینیک گیاه پزشکی با 200 نفر با مدرک دکترا و کارشناس ارشد و 98 شرکت فنی مشاوره ای اشاره کرد و گفت:  همه این محل‌ها فعال هستند  و خواستار شناسنامه برای عرضه محصولات جهادکشاورزی از طریق این کلینیک‌ها شد.

وی اظهار داشت: صدور شناسنامه برای محصولات کشاورزی از 4 محصول پیاز ،گوجه فرنگی، سیب زمینی و خیار آغاز شده  که انشاالله به مرحله اجرا می‌رسد و این چهار نوع صیفی جات از مرحله کاشت تا برداشت به نحو احسن کنترل می‌شود.

محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست  با بیان اینکه در کشورهای جهان سوم بحث امنیت غذایی بسیار مهم است، گفت: بعد از طی این مرحله ایمنی غذا مطرح می‌شود که شعار امسال سازمان جهانی بهداشت نیز به این موضوع ارتباط دارد‌.

‌رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر لزوم رعایت موارد امنیت غذایی در شهرستان‌ها نیز تاکید کرده و از جهاد کشاوری خواستار ارائه برنامه ایمنی غذا که در سند تدبیر و توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار