در آستانه ماه مبارک رمضان؛
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی در استان گفت: قیمت خرما طی دو ماهه گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۳۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 01 June 2016
داوود شهرکی عصر گذشته(11 خرداد ماه) در کمیسیون تنظیم بازار گفت: در چند ماهه ابتدای سال با افزایش قیمت برخی از کالاها در استان روبه رو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ۷۰ درصدی خرما نگران کننده است، افزود: هم اکنون هر کیلو خرما در بازار استان، ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

شهرکی ادامه داد: همچنین قند و شکر هفت درصد، حبوبات ۲۰ درصد، روغن خوراکی سه درصد و مرغ و برنج نیز پنج درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه رمضان در استان، افزود: امید است با برپایی این نمایشگاه، قیمت این کالاها نیز کاهش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تولید آرد و نان با کیفیت را یکی از مشکلات استان دانست و گفت: از ابتدای سال چندین واحد نانوایی به دلیل افزودنی های غیرمجاز کسر سهمیه شده‌اند.

شهرکی با بیان اینکه تاکنون 9 واحد نانوایی در استان کسر سهمیه شده اند، افزود: در راستای نظارت بیشتر بر واحد های تولیدی و عرضه کالا، طرح نظارتی رمضان نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح از ۱۶ خرداد ماه در خراسان جنوبی آغاز و تا پایان ۱۵ تیرماه سال جاری ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح، ۴۲ بازرس به امر نظارت و بازرسی در سطح استان می‌پردازند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار