سایپا برد را با شکست عوض کرد
تیم فوتبال سایپای البرز در حالی امروز با نتیجه 2 بر یک بازی را به صدرنشین لیگ برتر واگذار کرد که شاگردان مجید جلالی در دقیقه 93 و با یک گل به خودی شکست را قبول پذیرفتند.
کد خبر: ۲۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 16 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: تیم فوتبال تراکتورسازی با پیروزی مقابل سایپا و به خاطر شکست نفت تهران مقابل ذوب آهن صدرنشین شد.
تیم فوتبال سایپای البرز در حالی امروز با نتیجه 2 بر یک به صدرنشین لیگ برتر باخت که شاگردان مجید جلالی یک بر صفر از حریف پیش بودند و در دقیقه 93 و با یک گل به خودی شکست را قبول کردند.
بیژن حیدری، به همراه علیرضا ایلدروم و محمد جواد مداح این بازی را قضاوت کردند و حیدری در دقیقه 93 حبیب گردانی از تیم تراکتورسازی را نیز با کارت زرد دوم، از بازی اخراج کرد.
حامد لک، میرهانی هاشمی، دوسانتوس، حبیب گردانی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، آندرانیک تیموریان، احمد کامدار ( 60 بایرامی)، شاهین ثاقبی (81 دلیر)، فرید کریمی ( 60 نریمان جهان ) و ادینهو بازیکنان تونی اولیویرا در این مسابقه بودند و مجید جلالی نیز محمدرضا اخباری، وحید محمد زاده، ابراهیم شکوری، مجید ایوبی، ابراهیم صادقی، میلاد میداوودی، حامد شیر ، علی زینالی(72 مجتبی رمضانی)، محمد نزهتی ( 56 ترابی )، حکیم نصاری (84 رحمانی) و سجاد مشکل پور را به زمین فرستاد.
دقیقه 10 این مسابقه، حبیب گردانی توپ بلندی را با ضربه سر رو به عقب به حامد لک پاس داد، ولی توپ به محمد نزهتی رسید تا او با جا گذاشتن لک اولین گل بازی را به نفع سایپا به ثمر برساند.
شاگردان اولیویرا 71 دقیقه برای جبران گل تلاش کردند و در نهایت و در دقیقه 81 در بدو ورود دلیر به مسابقه، یک توپ عمقی به او رسید و ضربه او به کرنر رفت و کرنر ارسالیمحسن دلیر به گل تبدیل کرد.
در دقیقه 93 نیز و پس از اخراج یک بازیکن از تراکتورسازی تبریز، با پرتاب اوتی بلند، دفاع سایپا را به هم ریخت و در کمال تعجب حامد شیری بازیکن سایپای البرز به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.
بر اساس این گزارش، سایپا روی یک غافلگیری و اشتباه بازیکنان تراکتور به گل رسید.
نارنجی‌پوشان البرزی در ادامه مقابل حملات پرفشار تراکتور ایستادگی کردند و در ضد حملات خطرناک نشان می‌داند، اما تراکتور در نیمه اول نتوانست گل تساوی را بزند و با باخت به رختکن رفت.
در نیمه دوم حملات تراکتور از سوی آندو، ثاقبی و کامدار طرح ریزی شد اما این تیم نتوانست تا پایان بازی از دفاع سایپا عبور کند.
در آن سوی میدان سایپا حملات پرفشاری را داشت که لک دروازه تراکتور را نجات داد و تراکتورسازی روی شانس و اشتباه مدافع سایپا توانست صدر را پس بگیرد و در زوی که نفت با 5 گل مغلوب شد در رده اول جدول قرار گرفت.

حواشی دیدار سایپا و تراکتور

خالد شفیعی مدافع تراکتور در این بازی محروم بود و دوسانتوس مدافع برزیلی به جای او در ترکیب اصلی به میدان رفت.
احمد کامدار بعد از هفته ها که در ترکیب اصلی حضور نداشت در این بازی از ابتدا به زمین رفته است.
مجید جلالی سرمربی سایپا که سال قبل هدایت تراکتورسازی را برعهده داشت قبل از شروع مسابقه از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت.
تمام بازیکنان تراکتورسازی سمت جلالی رفتند و به این مربی خوشامد گفتند.
حدود 40 هزار هوادار با حضور در ورزشگاه این مسابقه را از نزدیک مشاهده کردند.
سامان نریمان جهان هافبک تراکتورسازی در این مسابقه بار دیگر روی نیمکت نشست. سرپرست تیم اعلام کرده بود او جراحی کرده اما خودش این مساله را تکذیب کرد.
تماشای بازی امروز به صورت رایگان بود و بلیت‌فروشی انجام نشد.
مسعود ابراهیم زاده بازیکن سابق تراکتور و فعلی سایپا در جایگاه ویژه حضور داشت و به خاطر حساسیت بالای این بازی جلالی او را در لیست قرار نداد.
نزهتی بعد از گلی که زد با دستانش قلب را نشان داد و به سمت نیمکت سایپا رفت.
کارگردان تلویزیونی به اشتباه ابراهیم شکوری مدافع سایپا را به عنوان گلزن این دیدار اعلام کرد.
هواداران حاضر در ورزشگاه یکصدا فریاد می زنند که تراکتور حمله کن، نفت 5 تا خورده.
سعید آقایی بازیکن تراکتورسازی که در دیدار با سایپا محروم بود و از روی سکوها بازی را تماشا می‌کرد پس از پایان مسابقه و هنگامی که قصد پایین آمدن داشت ماموران نیروی انتظامی به او اجازه ندادند که این موضوع به درگیری کشانده شد و در نهایت این بازیکن بازداشت شد.


اولیویرا: خدا به ما خیلی کمک کرد

تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی تبریز در نشست خبری بعد از دیدار مقابل سایپا که با پیروزی 2 بر یک تیمش به پایان رسید،‌ گفت: از اینکه امروز شما و هواداران لبخند به لب دارید خوشحالم. فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. خوشبختانه امروز بردیم شاید 4-5 روز دیگر نتیجه دیگری بخورد و بازنده شویم. هنوز قهرمان نشدیم. آنها به دنبال استفاده از ضد حملات بودند تا برایمان مشکلساز شوند. متاسفانه در ابتدای بازی گل خوردیم و برای رسیدن به حقمان تلاش کردیم. بین دو نیمه به بازیکنان گفتم تلاش کنید تا پشیمان نشوید. هیچ وقت ناامید نشوید و به خودتان ایمان داشته باشید. چه بد باشیم و چه خوب باید روحیه‌مان را حفظ کنیم.
وی افزود: نمی‌گویم امروز خوب بازی کردیم اما در یکسری بازی‌ها باید اینطور برنده شوید. به کمک هواداران برنده شدیم. فقط این را می‌گویم که همه بازیکنان با جان و دل بازی کردند و این برد خستگی را از تنمان خارج کرد. پشت هم بازی داریم و بازیکنان خسته شدند. این خستگی توان بازیکنان ما را از بین نبرد.
سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که این تیم امروز نشانه‌ای از یک تیم قهرمان نداشت و بازیکنان اشتباهات فردی زیادی داشتند، اظهار داشت: در این بازی روی نیمکت 3 بازیکن هم پست داشتیم که فقط برای حضور روی نیمکت آمدند. اگر روی نیمکت بازیکنی در حد گردانی داشتم وقتی او اخطار گرفت و یک پاس گل به حریف داد او را تعویض می‌کردم. خالد شفیعی، سعید آقایی و فرشاد احمدزاده محروم بودند. راه چاره‌ای نداریم. اگر بازیکنان سرباز را داشتیم شاید می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. بازیکنی می‌خواهم که کارمان را بهتر انجام دهیم. شاهین ثاقبی و فرید کریمی را بیرون آوردم آیا جانشین‌ها به اندازه آنها خوب کار کردند خدا امروز خیلی به ما کمک کرد و این هم از ایمانی بود که به توانایی‌مان داشتیم. این اشتباهاتی که شما می‌گویید را ما می‌بینیم و آنرا یادداشت می‌کنیم اما نمی‌توانیم بازیکن را بکشیم. مسئولیت‌ها را به گردن می‌گیریم. اولین نفری هستم در باخت در خط اول می‌ایستم.
وی در مورد اینکه فکر می‌کرد چند روز قبل نتیجه دیگری رقم بخورد و آیا این به خاطر عدم اعتماد به تیم است، گفت: مجید جلالی با شناخت به تبریز آمده بود و به خوبی از خستگی ما استفاده کردند. تیموریان بسیار خسته است و دایم در بازی‌های ملی و باشگاهی به میدان می‌رود. تیموریان امروز در حد خودش نبود اما همین که او در زمین بود خیلی خوب بود. بهترین بازیکنان دنیا را دارم. داشته‌های ما همین است. باید به بازیکنان محبت کنم. داشته‌های ما همین است. مربی فقط نباید در مورد تکنیک صحبت کند. هر کسی که این گونه فکر می‌کند نمی‌تواند به عنوان مربی فوتبال عمر زیادی داشته باشد.
سرمربی تراکتورسازی در ادامه اظهار داشت: اینکه همه کارشناسان گفتند پنالتی که در بازی با سپاهان اعلام شد اشتباه بود دلیلی بر بد بودن علیرضا فغانی نیست. هیچ وقت در مورد داور صحبت نکردم. من می‌گویم او بهترین داور است. بنده هم اشتباه می‌کنم. بهترین‌ها هم در دنیا دچار اشتباه می‌شوند. نه تنها من سایر کارشناسان هم گفتند که خطای هفته قبل پنالتی نبود. آن تصمیم سپاهان را به بازی بازگرداند. دوست ندارم راجع به داوری صحبت کنم. با صحبت نتیجه بازی عوض نمی‌شود شاید داور در بازی بعدی تصمیم بگیرد که به سود ما شود. در هفته‌های آینده داوران، سازمان لیگ و فدراسیون باید به کمک هم بیایند تا مشکلی به وجود نیاید.
وی در مورد اینکه امروز تماشای بازی رایگان بود، خاطرنشان کرد: خودم یک هوادار هستم و بدون حضور هواداران هیچکسی نیستیم. باشگاه یعنی هوادار و تماشاچی و تراکتورسازی بهترین تماشاگران دنیا و ایران را دارد. از باشگاه می‌خواهم در بازی‌های بعدهم تماشای مسابقه رایگان شود. امیدوارم هواداران در بازی بعدی ما در تبریز مقابل گسترش فولاد حضور پر شوری داشته باشند. امروز بازی لیگ برایمان تمام شد و به فکر بازی با نسف‌قارشی هستیم تا ببینیم از بین این نفرات کدامیک آماده‌تر هستند تا به مصاف نسف‌قارشی برویم.
اولیویرا در مورد اخراج پسرش از روی نیمکت و اخراج حبیب گردانی اظهار داشت: فکر کنم پسرم بعد از گل برتری تراکتورسازی سمت جلالی رفته و حرکتی کرده که این مسئله از چشم داور چهارم دور نمانده و باعث اخراج او شده است. حبیب گردانی هم آنطور که بازیکنان به من گفتند درون محوطه جریمه بدون توپ با آرنج بازیکن سایپا را زده و این مسئله از چشم کمک داور دور نمانده و او اخراج شد. ناگفته نماند که امروز روز خدای تراکتورسازی بود  و همه چیز به سود ما تمام شد.
وی در مورد اینکه چرا می‌گوید از لحاظ تعداد بازیکن دچار مشکل هستند، گفت: در خط دفاع کدام بازیکن را بگذارم. ایرانپوریان با مصدومیت بازی می‌کند به جای او چه کسی را می‌توانیم استفاده کنیم. شما کار خودتان را بکنید و من هم به عنوان مربی تلاشم را می‌کنم. اگر تیم برنده شود میگویند هوادار به کمک تیم آمد و بازیکن خوب بود اگر تیم بازنده شود فقط مربی مقصر است.

جلالی: اگر شایسته‌سالاری بود، باید 10 سال مربی تیم ملی می‌شدم

سرمربی تیم فوتبال سایپا نیز در نشست خبری پس از بازی گفت: اگر شایسته‌سالاری در فوتبال ما وجود داشت، بنده 10 سال پیش باید مربی تیم ملی می‌شدم.
مجید جلالی گفت: تیمی که امروز دیدید سایپا بود؛ این تیم جوان را ما ساختیم. حالا با افتخار بعد از 35 سال که کار مربیگیری می‌کنم می‌گویم این کار را یک مقدار بلدم. امروز بازیکن 17 ساله را بازی دادم. در نیمه دوم که بسیار پرفشار بازی خوبی انجام دادم بعد از این که بازی مساوی شد می‌توانستیم 2 گل بزنیم اگر حامد لک نبود نتیجه عوض می‌شد. به خاطر شرایط حساس تراکتورسازی و نیاز این تیم به این برد به مردم تبریز به خاطر پیروزی که به دست آوردند تبریک بگویم.
وی افزود: در بازی امروز هیچ منظور خاصی نداشتم. فقط می‌خواستم کار خودم را نشان دهم. نه تنها خودم بلکه گروهی که در سایپا کار می‌کنند. تمام روش‌های تراکتورسازی را به طور دقیق تحلیل کردیم. تنها نگرانی ما این بود که در 10 دقیقه پایانی بازی کم بیاوریم. در این 13 روز 4 بازی کردیم و از این مسئله نگران بودیم. سعی کردیم در استفاده از نفرات انعطاف نشان دهیم و از چیزی که می‌ترسیدیم متاسفانه ضربه خوردیم. مربی پر حرفی نبودم و حرفم را در زمین می‌زنم جواب کسی را نمی‌دهم. به غیر از تراکتورسازی در تیم‌های دیگر بودم و جایی هم برای فرش قرمز پهن نکردم. احساس خدمتگذار بودن را دارم و افتخارم این است که به فوتبال خدمت می‌کنم. افتخارم این است که به فوتبال خدمت می کنم.
سرمربی سایپا در مورد اینکه آیا به خاطر اتفاقات سال قبل با انگیزه خاصی مقابل تراکتورسازی قرار گرفت، اظهار داشت: هواداران  به این مسئله رسیدند که گذشته را فراموش کردم. برای اولین بار یک مربی برای بازیکن دسته گل برد. بازیکنی که با معرفت است باید الگو شود. یک مربی هستم و برای یک بازیکن دسته گل بردم. برای مهدی کیانی دسته گل بردم چون او یک بازیکن با معرفت است. در هتل با تونی اولیویرا روبرو شدم و چند دقیقه ای با هم حرف زدیم. رابطه ما بسیار دوستانه بود. 35 سال است مربی هستم. دیگر تحت تاثیر برد و باخت نیستم. می‌خواهم کار کنم، باید اثر داشته باشم. وقتی جوان‌های ما در زمین خیلی دقیق بازی می‌کنند خوشحال می‌شوم و این موضوعات من را ارضا می‌کند دوست دارم بازیکنی که محبت را متوجه می‌شود به فوتبال معرفی کنم اگر شایسته سالاری بود باید 10 سال پیش مربی تیم ملی  می‌شدم. این مسائل از من گذشته است. درست است که مشکلاتی سال قبل وجود داشت اما دیگر به موضوعات گذشته و به آن فکر نمی‌کنم.
وی در مورد اینکه باشگاه تراکتورسازی امروز تماشای بازی را رایگان اعلام کرده بود عنوان کرد: باشگاه با مجانی کردن بلیت فروشی می‌خواست کاری کند که هوادار بیشتری بیاید. این حق طبیعی تراکتورسازی است. تنها تیمی هستیم که در 30 بازی به هیچ وجه امتیاز میزبانی را نداشتیم. اگر قیمت بلیت بیشتر شود و خدمات بالا برود هواداران بازهم به ورزشگاه می‌ایند. با وجود مجانی شدن بلیت‌ها شاید یک مدت هواداران بیشتری به ورزشگاه بیایند اما با این امکانات بازهم حضور آنها کمرنگ می‌شود.
جلالی در مورد اینکه پیش‌بینی‌ او از تیم قهرمان امسال چیست، اظهار داشت: هر کسی آرامش بیشتری داشته باشد قهرمان می‌شود. سال قبل 6 تیم در صدر جدول بودند که بارها بالا و پائین شدند. تنها تیمی که سال قبل به صدر رسید و فضای آرامش آن به هم ریخت ما بودیم. شما اکنون به تیم آرامش بدهید تا دچار مشکل نشوید. لیگ امسال با کیفیت تر است. سبک بازی‌ها درگیرانه است و کار در هفته‌های آخر به خاطر فشردگی مسابقات خیلی سخت شده است.
جلالی در پاسخ به این سوال که چرا کاوه رضایی و بابک حاتمی را در ابتدای فصل از دست داد، خاطرنشان کرد: موضوع کاوه رضایی و بابک حاتمی فرق می‌کند. در ابتدای فصل با بحران مالی روبه‌رو بودیم و مجبوریم بودیم این انتقالات را انجام دهیم. این مسئله به خاطر شرایط مالی تیم بود و مجبور شدیم او را به ذوب آهن بدهیم. سایپا کم هزینه‌ترین تیم لیگ برتر است. آمار هزینه‌های ما خیلی کمتر از حد متوسط است. در کل 6 میلیارد هزینه کردیم. سایپا یک باشگاه کاملا مهندسی شده بی حاشیه و سلامت است. از کار کردن در این باشگاه واقعا احساس راحتی می‌کنم.
سرمربی سایپا در مورد شرایط مسعود ابراهیم‌زاده بازیکن سال قبل تراکتورسازی که به سایپا رفته است، گفت: به فوتبال ابراهیم زاده اعتقاد دارم اما خیلی زود آسیب دید. او در تراکتورسازی زیر فشار بود وقتی به او پیشنهاد دادم این مسئله را پذیرفت او در هفته پنجم آسیب دید و هنوز هم به شرایط بازی نرسیده است امیدواریم از 10 روز بعد بتوانیم از او کم کم استفاده کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار