استاندار یزد گفت: باید راههای سرعت بخشیدن به واگذاری طرح های دولتی به بخش غیردولتی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مشخص شود و مدیران دستگاه ها در این راستا اقدام کنند.
کد خبر: ۲۳۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴ 30 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در ششمین نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به لزوم روشن شدن ضابطه های واگذاری طرح های دولتی افزود: دستگاه های دولتی استان با توجه به مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل سازمان مدیریت و برتامه ریزی مدیران دستگاه ها با اقتدار در این خصوص فعالیت و طرح های دولتی نیمه تمام را واگذار کنند.

وی تصریح کرد: اگر مدیران با دقت و دانایی در راستای قانون فعالیت کنند هیچ خرده ای به کار آنان وارد نمی شود و حتی غرض ورزان نیز تسلیم اقتدار آنان خواهند شد.
استاندار یزد همچنین با اشاره به اهمیت موضوع بهره وری گفت: آب مهمترین مساله استان یزد است و باید در حوزه بهره وری به موضوع آب توجه ویژه ای شود.
** 209 طرح عمرانی آماده واگذاری به بخش غیردولتی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان یزد گفت: 209 طرح عمرانی از 13 دستگاه دولتی یزد در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی آماده واگذاری به بخش غیردولتی است.
حمیدرضا نصیری ‌زاده افزود: اکثر این طرح ها مربوط به ورزش و جوانان و آموزش و پرورش است که متقاضی بخش خصوصی برای واگذاری دارد.
وی با بیان اینکه مهمترین موضوع در خصوص واگذاری طرح های دولتی به بخش غیردولتی قیمت گذاری این طرح ها است اظهار امیدواری کرد که در نخستین مرحله 53 طرح اداره کل ورزش و جوانان تا دو هفته آینده آینده قیمت گذاری و متقاضیان ارالیه شود.
رئیس سازمان مدیریت یزد با بیان اینکه در برهه کنونی 2 هزار و 500 طرح عمرانی در سراسر کشور آماده واگذاری است افزود: برای تکمیل طرح های نیمه تمام کشور 16 سال زمان نیاز است.
** اعتبار دولتی به طرح های آماده واگذاری اختصاص نمی یابد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این نشست تصریح کرد: در سالجاری به 209 طرح آماده واگذاری به بخش غیردولتی اعتبار عمرانی اختصاص نمی یابد.
سید محمدرضا سیدحسینی با بیان اینکه دستگاه ها موظف به اجرای مصوبه های دولت هستند افزود: واگذاری طرح های دولتی در هیات وزیران مصوب شده دستگاه ها باید در این راستا اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به برخی ابهام ها در دستورالعمل سازمان مدیریت در خصوص واگذاری طرح های عمرانی دولتی به بخش غیردولتی افزود: در این خصوص پیگیری های لازم صورت گرفته و ابهام ها به زودی مرتفع خواهد شد.
در این نشست سیدجمال سجادی‌ پور مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گزارش از فعالیت ها و برنامه های این سازمان در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز 1404 ارایه کرد و بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی نیز تشریح شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار