رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت اردبیل گفت: مطالعه 81 طرح بزرگ صنعتی و تولیدی اولویت دار در استان به پایان رسیده و بسته سرمایه گذاری برای ارایه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده شده است.
کد خبر: ۲۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 16 April 2015

 به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی در شورای اداری استان اردبیل افزود: این طرح های تولیدی در زمینه های مختلف صنایع شیمیایی ، نساجی ، غذایی ، الکترونیک ، سلولزی و .. مورد مطالعه قرار گرفته و در آن سرمایه گذاریهای 20 میلیارد تا دو هزار میلیارد ریالی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: صنعت استان به سمت ایجاد و گسترش واحدهای متوسط و بزرگ حرکت می کند و با به ثمر رسیدن برنامه های الویت دار، توسعه صنعتی استان شتاب بیشتری خواهد گرفت .

او اظهار کرد: در سال گذشته گام های خوبی در زمینه خارج شدن صنعت استان از رکود انجام گرفت بگونه ای که تعداد متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی 123 درصد و سرمایه گذاری ها نیز 352 درصد نسبت به سال 92 رشد داشت.

عاملی با شاره به تلاش های انجام گرفته برای فعال کردن واحدهای صنعتی راکد استان گفت : با مشارکت بنیاد برکت چهار واحد صنعتی استان شامل ' آرتا سرم ، فولاد سپهر ، آبمیوه شمیم مشگین شهر و زر کود با تامین سرمایه مورد نیاز از وضعیت رکود خارج و فعال شدند.

به گفته وی ، بنیاد برکت طرح مشارکت در فعال سازی و اجرای 20 واحد صنعتی در استان اردبیل را در برنامه کاری خود دارد.

رییس صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل به قابلیت های معدنی استان اشاره کرد و افزود: این قابلیت ها ناشناخته مانده و هم اکنون سهم استان ازفعالیت های معدنی کشور تنها هشت دهم درصد می باشد.

وی گفت: در سال 93 نسبت به سال ماقبل میزان صدور پروانه بهره برد اری معدن در استان تا 162 درصد افزایش یافت، ضمن اینکه فعالیت بزرگ مطالعاتی در سه پهنه معدنی جنوب استان به مساحت یک هزار و 600 کیلومتر ، پهنه مشگین شهر با مساحت یک هزار و 696 کیلومتر و پهنه باغرو با 400 کیلومتر توسط شرکت های بزرگ و مطرح کشور شروع شد.

وی اضافه کرد: مطالعات اولیه در این پهنه ها از وجود رگه هایی از مواد معدنی سرب ، آهن ، روی ، مس ، طلا و دیگر فلزات حکایت می کند .

او تاکید کرد که در سال 94 عمده رویکرد فعالیت استان جذب سرمایه گذار برای 81 طرح صنعتی استان ، افزایش فعالیت ها در زمینه طرح های فنآوری با پیش بینی ایجاد دست کم 10 واحد ، تداوم اکتشاف معادن و احیای معادن غیر فعال ، افزایش میزان صادرات غیر نفتی برای رسیدن به ظرفیت 150 میلیون دلار صاردات می باشد.

به گفته وی ، طرح تدوین سند توسعه صنعت ، معدن و تجارت در شهرستان های مختلف استان نیز از الویت های کاری در سال 94 می باشد تا بدین طریق یک حرکت هدفمند و با برنامه به سمت توسعه صنعتی استان انجام گیرد.

6016
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار