استاندار از اختصاص قطعی 350 میلیون دلار به مگاپروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳ 24 May 2016

مجید خدابخش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 2.5 سال گذشته اجرای چند پروژه مهم و اثرگذار از جمله تکمیل بخش بخار نیروگاه سبلان اردبیل برای ایجاد تحولی در سیمای کنونی استان هدف گذاری شده بود که امروز در این زمینه یک گام دیگر به پیش رفته و اعتبار مورد نیاز آن به مبلغ 350 میلیون دلار آمریکا (بیش یک هزار و 300 میلیارد ریال) از محل صندوق توسعه ملی تامین شد.
او با اشاره به اینکه تکمیل نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان جزو مصوبه های سفر رییس جمهوری به استان اردبیل است گفت: ظرفیت تولید برق در این نیروگاه با راه اندازی بخش بخار آن به میزان 480 مگاوات افزایش یافته و در مدت 36 ماه دوره ساخت ، زمینه اشتغال حدود یک هزار نفر را فراهم و در دوره بهره برداری نیز برای 100 تا 150 نفر اشتغال زایی می کند.
استاندار اردبیل بیان کرد: این حجم از سرمایه گذاری از سوی دولت برای یک پروژه در تاریخ این خطه بی نظیر است که با پیگیری های مداوم نتیجه داد و پس از اتمام علاوه بر اطمینان خاطر برای سرمایه گذاران غیردولتی در بخش صنعت برای سال ها این استان را در زمینه انرژی برق بی نیاز کرده و حتی با فروش آن به دیگر استان ها و یا کشورهای همجوار می تواند به ایجاد ارزش افزوده نیز کمک کند.
او اضافه کرد: تلاش ها برای تامین اعتبار، اجرا و تکمیل پروژه های مصوب سفر دکتر روحانی به استان همچون دیگر مگاپروژه های تعریف شده مانند منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل نیز همچنان در دست پیگیری است که به نتیجه رسیدن آن نیاز به تلاش جمعی و همراهی هر هفت نماینده این خطه در مجلس شورای اسلامی دارد.
بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان هم اکنون 960 مگاوات برق تولید می کند که با تکمیل بخش بخار آن ، ظرفیت تولید برق نیروگاه به یک هزار و 440 مگاوات خواهد رسید.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار