اولین کلینیک مددکاری اجتماعی شهرستان قدس با هدف کنترل و کاهش معضلات اجتماعی و با رویکرد آگاه سازی مردم در خصوص مهارت های زندگی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۲۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸ 15 April 2015
به گزارش  مهر، رو با حضور مدیرکل بهزیستی شهرستان های استان تهران، فرماندار شهرستان قدس، مدیر بهزیستی شهرستان و جمعی از مسئولان شهرستان اولین کلینیک مددکاری اجتماعی شهرستان قدس با عنوان کلینیک مددکاری اجتماعی همپا افتتاح شد.

مدیر کل سازمان بهزیستی شهرستان های استان تهران در آیین افتتاح این کلینیک، گفت: سخن گفتن پیرامون یک سازمان غیر دولتی که محور فعالیت هایش ارائه خدمات اجتماعی و معنوی است و نه تولیدِ یک فراورده مادی، و گروه مشتریانش عموماً افرادی آسیب دیده یا نیازمند یاری اند، حساسیت بسیاری می طلبد. اما به هر حال کلینیکهای مددکاری اجتماعی بخش مهم خدمات مددکاری اجتماعی را در کشور پوشش می دهد که بسیار قابل احترام است.

پرویز زارعی افزود: عمده فعالیت هایی که در این سازمان های انتفاعی و غیردولتی صورت می پذیرد که به نوعی می توان گفت منابع درآمدی مشترک اکثریت این کلینیک ها نیز هست، مربوط به پرونده های سازمانهای حمایتی مانند بهزیستی، بنیاد شهید و جانبازان و کمیته امداد است به فراخور مأموریت ها و نیازهای خود کم و بیش از خدمات کلینیک­ها استفاده می کنند. که هدف اصلی واگذاری پرونده های اجتماعی به کلینیک ها در کنار انجام امور رایج این پرونده ها توانمندسازی مددجویان است. سازمان بهزیستی سالهاست که توانمندسازی مددجویانش را با کمک کلینیکهای مددکاری اجتماعی پیگیری می کند.

۴۰۰ کلینیک مددکاری اجتماعی در کشور فعالیت می کنند

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰ تا ۴۰۰ کلینیک مددکاری اجتماعی در کشور فعالیت می کنند که با توجه به محدودیت های دولت برای افزایش پرسنل سازمان بهزیستی این کلینیک ها کمک شایان توجهی به رفع مسایل و مشکلات اجتماعی می کنند، کلینیک ها با نیروهای تخصصی خود در راستای کاهش و کنترل معضلات اجتماعی گوناگون گام بر می دارند.

در ادامه این مراسم مدیر بهزیستی شهرستان قدس به خبرنگار مهر گفت: با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی و ضرورت ارائه راهکارهای مناسب برای کنترل این آسیب ها با رویکرد همکاری جامعه و بخش خصوصی نظام کلینیک اجتماعی در کشور راه اندازی شد.

محمد رحیم فاضلی نژاد افزود: با توجه به جمعیت بالای شهرستان قدس، ضرورت و اهمیت تاسیس چنین نهادی احساس شد و خوشبختانه با همکاری بخش خصوصی اولین کلینیک مددکاری اجتماعی شهرستان قدس امروز افتتاح شد.

وی ادامه داد: این کلینیک با اجرای طرح ها و برنامه های مختلف در حوزه اجتماعی در راستای کاهش و کنترل معضلات اجتماعی و با رویکرد آگاه سازی و درمان آسیب دیدگان گام برخواهد داشت، البته با توجه به مشکلات شهرستان ضرورت افزایش این کلینیک ها نیز احساس می شود که تلاش می شود کلینیک های دیگری نیز در این حوزه فعال شوند.

وی تصریح کرد: این کلینیک با پرسنل متخصص خود خدمات رایگان بسیاری از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی، راه اندازی پایگاه خدمات اجتماعی، کنترل و کاهش طلاق، آگاه سازی مردم در خصوص مهارت های زندگی و مداخله در بحران های اجتماعی را انجام خواهد داد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار