مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی همدان با بیان اینکه موافق افزایش قیمت لبنیات در همدان نیستیم، گفت: درآمد مردم ظرفیت افزایش قیمت جدید را ندارد.
کد خبر: ۲۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 16 April 2015
مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی همدان با بیان اینکه موافق افزایش قیمت لبنیات در همدان نیستیم، گفت: درآمد مردم ظرفیت افزایش قیمت جدید را ندارد.

به گزارش تسنیم ؛  محمود رشادی با اشاره به اینکه کارخانجات فراورده‌های لبنی اوضاع خوبی ندارند، اظهار داشت: امیدواریم دولت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی که وعده آن را در زمان انتخابات داده بود گام بردارد چراکه فشار بالایی بر واحدهای تولیدی همدان وارد شده است.

وی افزود: اگر قرار است تورم کنترل و مهار شده و افسار بر گردن نرخ ها گذاشته شود، مردم از گرفتاری جابه‌جایی مستمر قیمت‌ها نجات پیدا کنند و کشتی قیمت‌ها به ساحل آرام برسدنیاز است تا دولت نسبت به گران کردن هزینههای تولید اقدام کند.

رشادی با اعلام اینکه موافق افزایش قیمت محصولات لبنی در استان همدان نیستیم، تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر جیب مردم کشش افزایش قیمت را نداشته و باید به این مسئله نیز توجه جدی شود.

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان فراورده‌هایلبنی همدان با اشاره به افزایش قیمتهای اتفاق افتاده در کشور تصریح کرد: دولت در کنار افزایش مالیات، یک درصد به ارزش‌افزوده اضافه کرده است که این مسئله هزینه‌های تولید در استان و کشور را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه نرخ دستمزدها و سایر پارامترهای دخیل در هزینه تولید با افزایش مواجه بوده است، تاکید کرد: دولت تورم را قبول داشته و خود نیز آن را دامن میزند، در چنین وضعیتی چطور انتظار میرود تولیدکنندگان نسبت به افزایش قیمت اقدام نکنند.

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی همدان تاکید کرد: زمانی که واحدهای تولیدکننده لبنی با افزایش هزینههای تولید مواجه هستند به ناچار باید قیمت محصولات خود را افزایش دهند تا صرفه اقتصادی داشته و به تولید ادامه دهند.

وی با اعلام اینکه افزایش قیمت‌ها تاثیر خود را بر آحاد جامعه میگذارد، اظهار داشت: اگر روند افزایش هزینه‌های تولید به حالت فعلی باشد نباید شک داشت که قیمت لبنیات در استان همدان افزایش یابد.

رشادی عنوان کرد: تاکنون کارخانجات لبنی استان همدان همه تلاش دارند تا با مهار تورم، کنترل مدیریتی و بالا بردن بهره‌وری از افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار جلوگیری کرده و اجازه جابه‌جایی بسیار به قیمت‌ها ندهند.

وی تصریح کرد: اگر کارخانجات تولیدکننده فراورده‌های لبنی در این امر موفق نباشند مجبور هستند متناسب با افزایش قیمت‌ هزنیههای تولید قیمت محصولات لبنی را در استان همدان افزایش دهند تا بتوانند ضرر خود را جبران کنند.

رشادی با بیان اینک دو تشکل اتحادیه سراسری لبنی و صنایع لبنی ایران در کشور در حوزه کارخانجات لبنیات فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: تاکنون این دو تشکل با وجود اینکه برخی هزینه‌های تولید همچون شیرخام، حمل و نقل و ارزش‌افزوده افزایش داشته برنامه‌ریزی داشته‌اند تا افزایش قیمتی در زمینه لبنیات نداشته باشند.

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی همدان افزود: احتمال افزایش قیمت لبنیات در همدان وجود دارد ولی خیلی از کارخانجات حاضرند واحد تولیدی خود را تعطیل کنند ولی افزایش قیمت محصولات لبنی را نداشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار