چهار مرد جوان با ایجاد سر و صدا، ترس و وحشت را به دل استاد دانشگاه و خانواده اش وارد کرده و همین مساله باعث شد تا آنها خانه شان را ترک کنند. متهمان قصد داشتند با سرقت سند خانه استاد دانشگاه آن را به نام خود بزنند، اما زمانی که در حال سرقت از خانه بودند توسط پلیس دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۳۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 19 May 2016
اوایل اردیبهشت امسال مردی میانسال به دادسرا رفت و از سارقانی که قصد سرقت خانه اش را داشتند شکایت کرد. او به بازپرس گفت: من استاد دانشگاه هستم، چندین شب بود که از بیرون از خانه سر و صداهای عجیبی می‌شنیدیم. این صداها باعث ترس و وحشت در بین خانواده ام شده بود، برای همین تصمیم گرفتیم خانه را ترک کنیم و به جای دیگری برویم.

او ادامه داد: با گرفتن خانه جدید، هر روز مقداری از وسایلمان را به آنجا انتقال می دادیم. یک روز که در خانه جدید بودیم، همسایه قبلی با من تماس گرفت و گفت پلیس چهار نفر را که با وانت مقابل منزلمان مشغول اسباب کشی بودند، دستگیر کرده است. وقتی به آنجا رفتم متوجه شدم که 4 مرد جوان سرگرم سرقت وسایل خانه بودند که پلیس به آنها مشکوک شده و دستگیرشان کرده بود.

اخبار حوادث
به دنبال اظهارات استاد دانشگاه، تحقیقات از 4 متهم آغاز شد. 3 نفر از آنها در بازجویی ها اعلام کردند که در کار خرید وسایل قدیمی و ضایعات هستند و با تماس فرشاد متهم چهارم، برای خرید وسایل به آنجا رفته‌ بوده و از ماجرای سرقت خبر نداشتند.

با این اظهارات و تحقیقات صورت گرفته، هر سه نفر آنها آزاد شدند و تحقیقات از فرشاد ادامه یافت. او با نشان دادن قولنامه ای ادعا کرد که چندی پیش خانه شاکی را خریده و هیچ سرقتی رخ نداده است.

درحالیکه تحقیقات از فرشاد ادامه داشت دوجوان با در اختیار داشتن سند برای آزادی فرشاد در دادسرا حاضر شدند و مدعی بودند که از بستگان وی هستند. سیدمحمود محمدی، دادیار شعبه اول دادسرای ویژه سرقت ناحیه 34 که به دو جوان مشکوک شده بود، از آنها خواست تا بیرون از خانه منتظر بمانند.

در همین لحظه با هماهنگی قاضی پرونده، مامور پلیسی با لباس شخصی در کنار این 2 جوان مرموز قرار گرفت. دو جوان که ترسیده بودند و متوجه مامور مخفی نبودند، شروع به صحبت کردند و یکی از آنها گفت: می ترسم نقشه مان لو برود. من به بهانه اینکه ماشینم تصادف کرده از دادسرا بیرون می روم، شما موضوع را پیگیری کن.

مامور جوان که حدس می‌زد کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه آنهاست، هر دو را دستگیر کرد. در ادامه معلوم شد که آنها همان کسانی بودند که روز نخست ادعا می کردند خریدار ضایعات هستند. بنابراین این دو مرد نیز بازداشت شدند و در بازجویی‌ها اعتراف کردند که شب ها به کنار پنجره استاد دانشگاه می‌رفتند و با ایجاد سر و صدای وحشتناک، او و خانواده اش را می ترساندند. پس از آنکه آنها مجبور به ترک خانه شان شدند، نقشه سرقت وسایل و سند خانه را اجرا کردند تا بتوانند خانه او را بفروشند که نقشه شان لو رفت.

در تحقیقات مشخص شد این سارقان در چهار مرتبه از خانه استاد دانشگاه ،180 میلیون تومان وجه نقد، اسناد مالکیت منزل و سند قولنامه‌ای یک خانه در لواسان را به سرقت بردند. از آنجا که احتمال می‌رود اعضای این باند از کلاهبرداران حرفه‌ای در زمینه فروش املاک میلیاردی با اسناد جعلی هستند، تحقیقات کارآگاهان برای کشف دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار