کد خبر: ۲۳۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 15 May 2016


خبرگزاری فارس: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در لرستان ایجاد می‎شود

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرگزاری فارس در بروجرد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس در لرستان ایجاد می‎شود.

یدالله دلارام امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه خونین‌شهر در آموزشکده تزکیه بروجرد  در این شهرستان، اظهار کرد: تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یکی از اولویت‎های کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان است.

وی عنوان کرد: انتشار کتاب‎های مرتبط با دفاع مقدس و تهیه دایرةالمعارف استانی بخش‎های دیگری از اهداف و اولویت‌های کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان را تشکیل داده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان تاکید کرد: سه اولویت یاد شده به طور میانگین پیشرفت تقریبی 30 تا 50 درصدی دارند.

دلارام خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان یک مرکز عملیات فرهنگی و تاثیرگذار خصوصا بین قشر جوان و نسل فعلی انقلاب راه‌اندازی می‏‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‎ها مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان قریب به 18 ماه آینده راه‌اندازی می‎شود.

این مسؤول افزود: تهیه مستندهای تلویزیونی در خصوص شهدای شاخص استان به منظور پخش در شبکه استانی و شبکه‎های سراسری یکی دیگر از برنامه‎های کاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان را تشکیل داده است.

دلارام با اشاره به اینکه تهیه تاریخ شفاهی رزمندگان به صورت مداوم در برنامه کاری این بنیاد قرار دارد، تصریح کرد: در این قالب کاری با رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس حضور فیزیکی و فعال داشته‎اند، مصاحبه می‎شود.

وی اضافه کرد: بخش عمده‏ای از این بخش از کار انجام شده است و انجام آن در برنامه کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان قرار دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان اظهار کرد: اقدام دیگری که در این راستا در حال انجام است، مستندسازی فعالیت جامعه بانوان در عرصه‌های مختلف در دوران دفاع مقدس است.

دلارام در بخش دیگری از سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن اقدام دانشجویان دانشکده تزکیه بروجرد در ایجاد نمایشگاه خونین شهر گفت: امروز با وجود برنامه‎ریزی برای حضور در یک همایش کشوری در اهواز سفر به بروجرد و حضور بین دانشجویان این دانشکده را ترجیح دادم.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد نمایشگاهی ابتکاری با مضمون دفاع مقدس در دانشکده تزکیه بروجرد آن هم به صورت خودجوش و به دور از هرگونه تجملات و بدون صرف هزینه قابل توجه و تحسین برانگیز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه‎های اینچنینی به این معنا است که نسل جوان امروزی ارتباط فرهنگی خود را با نسل‎های نخستین انقلاب قطع نکرده‎ است.

دلارام اظهار کرد: تلاش جوانان امروزی برای انجام حرکت‎هایی با مضمون گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‎ها و دلیرمردی‎های رزمندگان اسلام در دوران مقدس و تداعی کردن این مقطع مهم از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران گواه پیوند ناگسستنی آنها با انقلاب است.

وی با اشاره به فتنه‌انگیزی‎های غرب به سرکردگی آمریکا با هدف دور کردن نسل جوان امروزی از اهداف و آرمان‎های انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه و دیگر اقدامات از سوی قشر جوان به معنای بی‎تاثیر بودن خدعه‎های دشمنان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: دانشجویان این دانشکده با ایجاد نمایشگاه خونین‌شهر ثابت کرده‎اند که فرهنگ ایثار و شهادت همچنان ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار