مسوول کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان گفت: 16 هزار و 180 نفر در همدان برای دریافت تسهیلات ازدواج نامنویسی کرده اند.
کد خبر: ۲۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 15 April 2015
مسوول کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان گفت: 16 هزار و 180 نفر در همدان برای دریافت تسهیلات ازدواج نامنویسی کرده اند.

به گزارش ایرنا ؛ محمد طوماسی افزود: بیشترین و مهمترین علت تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج نداشتن ضامن توسط زوجین متقاضی است در غیر اینصورت پس از تکمیل پرونده وام به حساب آنها واریز می شود.

رییس اداره امور شعب بانک ملی استان همدان اضافه کرد: پس از ثبت نام زوجین در سامانه و تعیین بانک مورد نظر باید متقاضیان ظرف مدت دو ماه نسبت به ارائه مدارک به بانک اقدام کنند در غیر اینصورت پس از پایان مهلت تعیین شده نام آنها از سامانه حذف شده و باید مجدد نامنویسی کنند.

وی اظهار کرد: یک هزار و 185 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج سال 93 در این استان به 39 هزار و 500 متقاضی پرداخت شده است که این مقدار نسبت به سال ماقبل 83.6 درصد افزایش داشته است.

وی با ذکر اینکه 14 بانک در همدان عامل پرداخت تسهیلات ازدواج هستند گفت: بانک ملی با پرداخت 352 میلیارد ریال به 11 هزار و 735 نفر و بانک صادرات با پرداخت هفت هزار و 477 فقره وام به میزان 224 میلیارد ریال بیشترین میزان پرداختی را در سال گذشته داشته اند.

وی اضافه کرد: همچنین بانک دی با پرداخت 150 میلیون تسهیلات ازدواج ریال به پنج متقاضی و بانک سامان با پرداخت 960 میلیون ریال به 32 نفر در رتبه های آخر قرار دارند.

وی تاکید کرد: علت پایین بودن مقدار پرداختی تسهیلات در بانک های دی و سامان این است که این دو بانک به تازگی به جمع بانک های عامل پرداخت وام ازدواج پیوسته اند همچنین منابع و مصارف آنها محدود است.

وی با ذکر اینکه زوجین در لیست مشتری های بدحساب به شمار می روند اظهار کرد: اغلب این افراد به واسطه نداشتن شغل و درآمد مناسب، درگیر بودن با مشکلات مختلف در آغازین روزهای زندگی اقساط خود را دیرهنگام پرداخت می کنند.

تسهیلات ازدواج به هر یک از زوجین 30 میلیون ریال پرداخت می شود و در صورت داشتن شرایطی این رقم به 50 میلیون ریال نیز می رسد.

نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج چهار درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات 36 ماهه با اقساط مساوی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار