روزنامه ” فایننشال تایمز” در گزارشی به موضوع کودکان معروف به “کودکان خورشید” پرداخت. به گزارش پایگاه ۵۹۸ به نقل از شبکه العالم، “هیو توملینسون” مقاله نویس روزنامه فایننشال تایمز روز سه شنبه با انتشار مقاله ای با عنوان معمای “کودکان خورشید” که شب ها زمین گیر می شوند”، حکایت دو کودک ۹ و ۱۳ […]
کد خبر: ۲۲۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 11 May 2016
روزنامه ” فایننشال تایمز” در گزارشی به موضوع کودکان معروف به "کودکان خورشید” پرداخت.

به گزارش پایگاه ۵۹۸ به نقل از شبکه العالم، "هیو توملینسون” مقاله نویس روزنامه فایننشال تایمز روز سه شنبه با انتشار مقاله ای با عنوان معمای "کودکان خورشید” که شب ها زمین گیر می شوند”، حکایت دو کودک ۹ و ۱۳ ساله پاکستانی به نام های "محمد شعیب” و "عبد الرشید” را بیان می کند که مانند دیگر همسن و سال های خود روزها زندگی عادی دارند و بازی می کنند و بدون کمک هیچ کسی جست و خیز می کنند، اما همین که خورشید غروب می کند، دیگر قادر به راه رفتن نیستند و دچار گرفتگی عضلات می شوند.
کودکان خورشید
توملینسون می نویسد: این دو کودک که اهالی روستایشان به آن ها لقب "کودکان خورشید” داده اند، شب ها قادر به حرکت یا خوردن غذا بدون کمک گرفتن از دیگران نیستند، اکنون مورد توجه جهانیان قرار گرفته و همه می خواهند بدانند که چه چیز باعث شده تا آنها به چنین وضعیتی دچار شوند.

دو تیم پزشکی از بیمارستان "گای” و بیمارستان ملی جراحی اعصاب انگلیس در لندن به دنبال پیدا کردن پاسخ معمای کودکان خورشید هستند که در نوع خود در جهان اولین است.

پدر این کودکان می گوید که سه نفر از شش کودکش چنین وضعیتی دارند؛ آنها در طول روز به ویژه در تابستان همه نوع فعالیتی انجام می دهند اما شب ها قادر به حرکت نیستند و در زمستان نیز فعالیتشان کمتر است.

رئیس تیم پزشکی ناظر براین تحقیق می گوید: "علت ابتلای این کودکان به این وضعیت، اختلال ژن ها است و راه حل این بیماری که کودکان به آن مبتلا شده اند، معمایی حیرات انگیز است که اسرار آن از نظر علمی باید کشف و شناخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار