کد خبر: ۲۲۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 11 May 2016


به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی مربیان تشکیلات دانش آموزی در اردوی یک روزه در روستای سر زیارت جاده چالوس گردهم آمدند تا دانش مهارتی ، معرفتی و تشکیلاتی خود را در دل طبیعت به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا / این اردو در مرکز رفاهی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در روستای سر زیارت جاده چالوس با حضور 50 نفر از مربیان سازمان دانش آموزی ، مشاوران تحصیلی و کارشناسان فرهنگی فعال در زیر مجموعه معاونت پرورشی ناحیه یک کرج برگزار شد.

در این اردوی تفریحی و مهارتی مربیان تشکیلات دانش آموزی و سایر کارشناسان در طول مسیر اردو به روستای سر زیارت از جاذبه های طبیعی و زیبای جاده چالوس بهره بردند.

میزبانی این اردو ی مهارتی - فرهنگی را سازمان دانش آموزی ناحیه یک کرج بر عهده داشت که با تهیه مقدمات اعزام ، اسکان و پذیرایی زمینه گردهم آمدن مربیان تشکیلاتی این سازمان و سایر کارشناسان فعال در حوزه معاونت پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج را در روستای زیبای سر زیارت که به روستای هفت چشمه در جاده چالوس شهرت دارد فراهم کرد.

کارشناس مسئول آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: این اردوی مهارتی - فرهنگی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی با هدف تقویت روحیه همکاران برگزار شد.

شهناز جعفری اظهار کرد: تمام برنامه های این اردو از صفر تا صد آن در بخش های آموزشی ، اجرایی ، خدماتی توسط مربیان تشکیلات دانش آموزی انجام می شود تا سایر همکاران با مشاهده عینی فعالیت های گروهی با وظایف و مهارت های ویژه مربیان تشکیلات دانش آموزی در مدارس آشنایی بیشتر پیدا کنند.

وی با اشاره به توانمندی مربیان تشکیلات سازمان دانش آموزی در انجام وظایفی که بر عهده دارند خاطر نشان شد: مربیان تشکیلات سازمان دانش آموزی باید در سه دانش تشکیلاتی، معرفتی و مهارتی توانایی لازم را داشته باشند تا در انجام وظایف کاری در داخل و خارج از مدرسه در ارائه خدمات آموزشی - مهارتی به دانش آموزان کارنامه موفقی داشته باشند.

وی ادامه داد: بار دیگر زمان به نمایش گذاشتن دانش تشکیلاتی - مهارتی شما مربیان در یک اردوی یکروزه فرا رسیده که امیدوارم آموزه های این اردو برای سایر شرکت کنندگان همانند یک کلاس درس آموزنده باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در جمع شرکت کنندگان این اردو گفت: امروز در طبیعت روستای زیبای سر زیارت گردهم آمده ایم تا یک بار دیگر از طبیعت درس سالم زندگی کردن با کسب مهارت های فردی و گروهی را یاد بگیریم و تمرین کنیم.

فرزاد شعبانی افزود: طبیعت زیبای خداوند سبحان برای ما درس های مختلف از جمله تفکر کردن در آفرینش ، زبان شکر گویی به خاطر نعمت های الهی ، ساده زیستی ، تلاش برای حفظ سلامتی با استفاده از هوای پاک، غذای مناسب ، گذراندن اوقات فراغت در طبیعت برای الهام گیری و کسب آرامش درونی و ... دارد که ما انسان ها به دلیل مشغول شدن در مسائل مختلف از تاثیر طبیعت و یک زندگی ساده با رفتن در دل طبیعت را فراموش کرده ایم.

وی با اشاره به تاثیر مهم فعالیت های سازمان دانش آموزی به خصوص در زمینه برگزاری اردوها و آموزش مهارت های لازم برای تجربه کردن یک زندگی ساده در طبیعت خاطر نشان شد: امروز یکی از نیازهای اصلی یک خانواده ایرانی را داشتن یک سفر کوتاه در طبیعت حتی به مدت چند ساعت البته با رعایت نکات آموزشی حفاظت از محیط زیست را تشکیل می دهد که این مهم همواره در اردو های دانش آموزی به شرکت کنندگان یادآوری می شود.

شعبانی گفت: فعالیت مربیان تشکیلاتی در مدارس در کنار سایر اقدامات آموزشی - تربیتی جایگاه ارزشمندی دارد زیرا مربیان در انجام وظایف خود به دانش آموزان نکات تحصصی و عمومی را یاد می دهند که در خانه و مدرس کاربرد عملی دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج به بیان نکاتی در زمینه اهداف و نقش سازمان دانش آموزی در فرایند امور تربیتی و اجتماعی دانش اموزان پرداخت و یادآور شد: مربیان برای کیفیت بخشی درسر فصل های تعریف شده این سازمان به دانش آموزان در سه محور دانش تشکیلاتی ، مهارتی و معرفتی در قالب کارگاهای آموزشی - اردویی تلاش مضائف کنند زیرا جامعه ما نیاز به گسترش بیشتر فعالیت های آموزشی - فرهنگی دارد.

وی تاکید کرد: گسترش فعالیت های تربیتی - اردویی سبب توانمند سازی ، اعتماد به نفس ، مشارکت و مسوولیت پذیری در دانش آموزان و همچنین ایجاد یک بینش تفکری - اجتماعی در خصوص حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی که سرمایه ای ملی در ایران اسلامی محسوب می شود را فراهم می آورد.

در این اردو مربیان تشکیلات دانش آموزی در ابتدا سفره صبحانه سالم را زیر سایه درختان زیبا و سر سبز روستای سر زیارت برای شرکت کنندگان پهن کردند و سپس به اجرای مهارت های اردویی خود در زمینه بر پا کردن اجاق ، آماده کردن ناهار ، تهیه چای ذغالی و میوه در کنار آموزش های زیست محیطی در خصوص گیاهان ، تغذیه سالم ، کسب آرامش با تقویت امور معنوی از جمله نماز و قرآن در خانه و مدرسه ، برپایی چادر ، کمک های امدادی، پاکسازی مسیر رودخانه ، چیدن سبزی های صحرایی ، تشکیل گروه هم اندیشی ، خواندن شعر ، بیان خاطرات اردویی ، برپایی نماز ظهر و صرف نهار کردند.

در مراسم پایانی اردو نیز شرکت کنندگان گرد هم آمدند و نقاط ضعف و قوت اردو را مورد ارزیابی قرار دادند و از سعید نادری یکی از مربیان تشکیلات دانش آموزی ناحیه یک کرج که جانباز می باشد به مناسبت روز جانباز تجلیل کردند و بار دیگر از حماسه آفرینی و ایثار جانبازان انقلاب اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس یاد کردند

معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه کرج با بوسه زدن بر شانه های این معلم جانباز گفت: جانبازان شهدای زنده انقلاب هستند که همه ما امنیت و استقلال امروز ایران اسلامی را مرهون ایثار و فداکاری این عزیزان در جامعه در آن دوران سخت استقامت و دفاع هستیم.

وی ادامه داد: این معلم جانباز در کنار کلاس درس در بخش تشکیلات سازمان دانش آموزی نیز فعالیت چشمگیری دارد که این روحیه کاری به ویژه در بخش فرهنگی و مسائل زیست محیطی نشان از روحیه ایثار گری ، معنوی و دلسوزی وی نسبت به مردم و امور اجتماعی دارد.

دراین اردوی یکروزه 50 نفر شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار