مناطق خوش آب و هوای بسیاری را می توان در کهن شهر تاریخ و تمدن ایران، همدان یافت که وقت گذراندن اوقات فراغت در این مناطق خوش آب و هوا لذت بهار را دو چندان می کند.
کد خبر: ۲۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 15 April 2015
مناطق خوش آب و هوای بسیاری را می توان در کهن شهر تاریخ و تمدن ایران، همدان یافت که وقت گذراندن اوقات فراغت در این مناطق خوش آب و هوا لذت بهار را دو چندان می کند.

به گزارش ایسنا؛یکی از این مناطق خوش آب و هوا که در فصل بهار نمایی از بهشت را به خود می گیرد روستای گردشگری توریستی حیدره بالای شهر است.

این روستای قدیمی در میان دره های الوند قرار داشته که جاذبه ای طبیعی بسیار زیبا دارد. به گفته برخی اهالی این روستا نام این روستا در گذشته به علت قرار گیری در میان دره های الوند که دره های زیادی داشته  "هی دره" نام داشته و به تدریج به حیدره تغییر کرده است.

هنگام عبور از مسیر ورودی به روستا رستوران و سفره خانه های زیادی به وفور وجود داشته که مسافران تابستانی و بهاری می توانند در این رستورانها به استراحت و تفریح بپردازند.

این روستای خوش آب و هوا و سرسبز در حاشیه غربی شهر همدان از دهستان الوند کوه غربی بخش مرکزی همدا بین دره عباس آباد و دره وسیع و کم عمق بنام فخر آباد قرار دارد که از روبرو مناظری پلکانی همانند سایر روستاهای زیبای ایران چشم اندازی زیبا دارد.

در کوچه باغهای این روستا گلهای شقایق به وفور دیده می شود که به شکل پارچه ای قرمز رنگ از دور نمایان می شود و برخی این منطقه را سرزمین گلهای شقایق می نامند.

در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی از این روستا بازدید می کنند. همچنین بیشتر شغل مردم این روستا کشاورزی و باغداری است و محصولات کشاورزی آنها شامل سیب گلاب، هلو، شلیل و زرد آلوست.

مردم این روستا نیز به زبان فارسی صحبت می کنند و به گردشگران توصیه می شود هنگام سفر به شهر همدان از این روستا که نگین قرمز انگشتر همدان است بازدید کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار