کد خبر: ۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 18 January 2015
به گزارش تابناك - البرز: ارتقاء كيفي و كمي خدمات درماني و بيمارستاني يكي از مهمترين اولويت‌هاي دولت تدبير و اميد بود و رئيس جمهوري در دوران تبليغات انتخاباتي، وعده‌هاي صريحي در اين زمينه به مردم داده است.
در همين راستا طرح تحول نظام سلامت در نخستين سال كاري دولت حسن روحاني كليد خورد.
يكي از اهداف اين طرح افزايش خدمات كمي و كيفي در حوزه بهداشتي، درماني، پزشكي و بيمارستاني است و مردم استان البرز اميد بسياري به اجرا و نتيجه دادن طرح فوق دارند.
علت توجه ويژه مردم استان البرز به طرح تحول نظام سلامت، اين است كه البرز از نظر سرانه درماني و بيمارستاني محروم‌ترين استان كشور به شمار مي‌آيد.
اين منطقه با جمعيت بيش از 3 ميليون ‌نفر و دارا بودن 6 شهرستان از جمله كرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، فرديس، طالقان و اشتهارد، مشكلات درماني و بيمارستاني بسياري دارد.
از جمله آنكه شهرستان فرديس با جمعيت بالغ 500 هزار نفر حتي يك تخت بيمارستاني نداشته و بيماران در اين شهرستان براي طي كردن مراحل درماني بايد به كرج و يا تهران مسافرت كنند.
همچنين شهرستان 175 هزار نفري نظرآباد نيز تنها يك مركز درماني و بيمارستاني به نام بيمارستان امام حسن مجتبي (ع) دارد كه امكانات آن جوابگوي نياز شهروندان نظرآبادي نيست.
وضعيت شهرستان‌هاي اشتهارد و طالقان نيز به همين صورت است و اكثر بيماران در اين مناطق مجبور به حضور در كرج هستند.
جالب آنكه شهرستان كرج نيز خود كمبودهاي بسياري داشته و در اين استان بسياري از عمل‌هاي جراحي از جمله پيوند كليه به دليل كمبود امكانات انجام نمي‌شود.
به طور قطع 15 مركز بيمارستاني، نمي‌تواند جوابگوي نياز 3 ميليون شهروند البرزي باشد.
اين شرايط اعتراض آيت‌الله سيد محمد مهدي حسيني همداني نماينده ولي فقيه در استان البرز و خطيب جمعه شهرستان كرج را نيز در پي داشته است.
وي در نخستين جلسه هيئت امناي امدادگران عاشورايي البرز به ميزباني جمعيت هلال احمر البرز گفته بود كه "البرز در حوزه درماني استاني فقير است و شهرستان فرديس از داشتن يك تخت بيمارستاني محروم است."
حسيني همداني در ادامه با اشاره به مشكلات حوزه سلامت در البرز از شهرستان فرديس نام برد و در خصوص كمبودهاي درماني اين شهرستان تازه تاسيس، گفت: فرديس با دارا بودن بيش از ۵۰۰ هزار نفر جمعيت از داشتن يك تخت بيمارستاني محروم است.
در اين رابطه سيد حميد طهايي استاندار البرز نيز به مشكلات اعتراف داشته و مي‌گويد: یکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های ما در استان البرز برای ارتقاء خدمات درمانی و پزشکی در استان البرز تشکیل تیم‌های نظارتی است. 
وی با بیان اینکه ارتقاء خدمات درمانی در این استان با توجه به رشد روز افزون جمعیت ضروري است، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم كه مردم از میزان خدمات درمانی و بهداشتی در این استان رضایت کافی داشته باشند.
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه برخی از شهرستان‌های استان البرز نیازمند توجه بیشتر در حوزه درمان و بهداشت هستند،‌ افزود: متأسفانه برخی از شهرستان‌های این استان فاقد بیمارستان هستند که باید تدابیر اساسی برای ایجاد و راه‌اندازی مراکز درمانی اندیشیده شود.
وی از تشکیل تیم تخصصی بازرسی بیمارستانی در استان البرز خبر داد و گفت: این تیم با حضور کارشناسان بازرسی دانشگاه علوم پزشکی، معاونت‌های دارو، درمان و بهداشت تشکیل شده است.
طهایی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این تیم تخصصی نظارتی و صیانت از حقوق شهروندی در این استان است گفت: با تشکیل این تیم نظارتی نحوه ارائه خدمات به مردم در بیمارستان‌ها به صورت دقیق‌تری رصد و بررسی می‌شود.
 

بیشتر بخوانید:
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار