استاندار اردبیل از فرمانداران شهرستان های تابعه استان خواست با استفاده از ظرفیت سیاست اقتصادمقاومتی به برطرف كردن مشكلات واحدهای تولیدی راكد و فعال شدن آنها اقدام كنند.
کد خبر: ۲۲۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 09 May 2016
مجیدخدابخش در نشست با فرمانداران استان گفت: برش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی تا پایان اردیبهشت ماه تدوین می شود و در مركز كشور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 12 برنامه اجرایی را تصویب و به مجموعه های زیردست ابلاغ كرده است.
وی افزود: در این راستا فرمانداران باید با اتكاء به ظرفیت های اقتصاد مقاومتی برای فعال سازی 126 واحد تولیدی اقتصادی راكد استان برنامه ریزی و تلاش كنند.
وی اظهار كرد: مدیریت شهرك های صنعتی و اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل مسوول پیگیری بررسی مشكلات و موانع واحدهای راكد هستند و تلاش می شود با همكاری فرمانداران حداقل 50 درصد واحدهای راكد، فعال شوند.
خدابخش بیان كرد: توزیع تسهیلات ارزان قیمت به تنهایی برطرف كننده مشكل واحدهای راكد نیست و مدیریت، بررسی روند هزینه و بازگشت تسهیلات دولتی از ناحیه فرمانداران ضرورت دارد.
او ادامه داد: با اتكاء به ظرفیت اقتصادمقاومتی تسهیلات لازم برای فعال سازی واحدهای راكد فراهم شده است و دولت قصد دارد پرداخت 15 درصد سود تسهیلات یادشده را برای كمك به واحدهای راكد برعهده بگیرد.
استاندار اردبیل گفت: بخش هایی از اعتبارات عمرانی استان برای تحقق ظرفیت های اقتصادمقاومتی هزینه می شود و لازم است فرمانداران در شهرستان ها نیز به این شیوه عمل كنند.
خدابخش كارخانه های شیرآلات بهداشتی صنعتی قهرمان گرمی مغان، نساجی ستاره اردبیل، كامیونت مشكین شهر، نیروگاه برق بخش انگوت، نیروگاه برق سبلان اردبیل، فرنچ فرایز (تولید سیب زمینی منجمد آماده پخت) اردبیل و نیروگاه انرژی زمین گرمایی مشكین شهر را از طرح های اقتصادی قابل افتتاح در سال جاری برشمرد و پیگیری فرمانداران مربوطه را برای تكمیل و بهره برداری آنها خواستار شد.
وی همچنین بیمارستان پارس آباد مغان و بیمارستان و سد كوثر را از طرح های عمرانی قابل افتتاح در سال جاری اعلام كرد و بر پیگیری فرمانداران مربوطه برای تكمیل و راه اندازی آنها تاكید كرد.
وی افزود: فرمانداران شهرستان های تابعه هرچه بر موضوع و برنامه های اقتصاد مقاومتی تسلط بیشتری داشته باشند و در آئین های نماز جمعه و اجتماعات مردمی گفتمان آن ترویج یابد، زمینه رسیدن به فهم مشترك از آن سیاست مترقی برای حل مشكلات اقتصادی استان فراهم خواهد شد.
خدابخش اظهار كرد: سپردن طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی عین اقتصادمقاومتی است و دو سرمایه گذار بزرگ برای 600 الی 700 میلیون دلار سرمایه گذاری جهت تكمیل كارخانه پتروشیمی اردبیل تمایل نشان داده اند و تلاش می شود تا این تصمیم عملیاتی شود.
وی بیان كرد: طرح های آب و خاك در شمال استان با هدف جلوگیری از خروج آب های سطحی از مرزهای شمالی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی به خوبی در حال اجراست، به لحاظ تصویب تسهیلات با 14 درصد سود برای كشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس، توسعه این طرح ها ضرورت دارد و ایجاد كشت و صنعت های 150 هكتاری در سفر اخیر وزیر جهادكشاورزی به شمال استان مورد تاكید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سه پهنه معدنی در مناطق كوثر، اردبیل، مشكین شهر و خلخال فعال و پهنه معدنی چهارم نیز در شهرستان نیر شناسایی شده است و با تداوم كار و استخراج سنگ های معدنی از آنها بستر اشتغال و درآمد جدیدی فراهم خواهد شد.
استاندار هزینه شدن بخشی از اعتبارهای مشكین شهر به بخش گردشگری این شهرستان و نتیجه مثبت آن در سال گذشته و همچنین واگذاری طرح نیمه تمام شهرك دامپروری آنگوتلار گرمی مغان به بخش خصوصی را از اقدام های خوب فرمانداران مربوطه در عمل به سیاست اقتصادمقاومتی اعلام كرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار