رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: این نهاد اجرایی حامی زندانیان مجرم، کلاه‌بردار و خائن به امانت نیست و فقط از زندانی جرایم غیر عمد حمایت می‌کند.
کد خبر: ۲۲۶۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱ 08 May 2016

انور اسکندر زاده در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در طول فعالیت ستاد دیه به هیچ عنوان از زندانیانی که به عمد جرمی را مرتکب شده‌اند و خائن به امانت هستند، حمایت نمی‌شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسات هفتگی ستاد دیه به منظور بررسی پرونده زندانیان نیازمند، اضافه کرد: حمایت ستاد دیه مشمول حال زندانیانی است که مرتکب جرایم غیر عمد شده‌اند.

رئیس ستاد دیه استان افزود: اگر مددجو استحقاق دریافت حمایت را داشته باشد در ابتدا تلاش می‌شود از شاکی جلب رضایت شود و مابقی مبلغ بدهی زندانی مالی از طریق خود فرد یا ارائه تسهیلات تأمین شود.

اسکندر زاده با اشاره به ارائه وام با کارمزد چهار درصد برای برخی زندانیان نیازمند مالی اضافه کرد: اینطور نیست که تسهیلات به زندانی جرم عمد تعلق گیرد.

وی متذکر شد: در برخی مواقع مبلغ جریمه نقدی در مدت زمان حبس کسر می‌شود اما در برخی مواقع نیز کسری نداریم و فرد هر قدر در زندان بماند در نهایت به همان میزان اولیه بدهکار است.

به گفته رئیس ستاد دیه استان حمایت ستاد دیه مشمول زندانیان گروه دوم است که با پرداخت بدهی می‌توانند به آغوش خانواده بازگردند.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان اردبیل از سال ۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، تصریح کرد: در طول مدت فعالیت نزدیک به سه هزار زندانی جرایم غیر عمد به همت این نهاد آزاد شده‌اند.

اسکندر زاده متذکر شد: با وجود اینکه اردبیل جزو استان های کم‌درآمد محسوب می‌شود اما گذشت شاکیان در پرونده‌ها قابل‌توجه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار