مدير جهاد كشاورزي قوچان گفت: درست است درحال حاضر بيمه در بخش كشاورزي حال و روز خوبي ندارد و مشكلات زيادي در اين حوزه وجود دارد اما كشاورزان نسبت به بيمه محصولات كشاورزي خود بي‌اعتنا نباشند.
کد خبر: ۲۲۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 08 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، علی یگانه‌مقدم با بیان اینکه سرمازدگی در دو مرحله به کشاورزان این شهرستان خسارت وارد کرده، اظهار كرد: در دو مرحله پایان سال 94 و در یک مرحله ابتدای سال جاری، سرمازدگی و بارش‌ها سبب وارد شدن خسارت به کشاورزان قوچانی شد.

وي ادامه داد: اکثر این خسارت‌ها در بخش محصولات هسته دار از قبیل بادام، زردآلو و گردو است و در حدود 25 درصد به محصولات باغی این شهرستان آسیب رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان افزود: علاوه بر این، خسارت‌های آبگرفتگی اماکن دامی روستایی، آب افتادگی مزارع و تخریب قنوات و کانال‌های کشاورزی نیز داشته‌ایم که براساس بازدیدهای میدانی و خسارت برآورده شده مجموعاً در حدود 8 میلیارد تومان خسارت را در شهرستان داشته‌ایم.

يگانه مقدم گفت: شهرستان قوچان به عنوان قطب اصلی تولید بذر دیم استان محسوب می‌شود و در سال جاری به علت پراکنش خوب زمان بارش‌ها شرایط خوبی را در این شهرستان شاهد هستیم.

وي در مورد سطح زیر کشت گندم جو و کلزا این شهرستان نیز بیان كرد: در سال جاری بیش از 75 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی قوچان زیر کشت گندم جو و کلزا رفته که تنوع کشت به ترتیب در بخش گندم آبی 6200 هکتار، گندم دیم 22200 هکتار، جو آبی 6500 هکتار، جو دیم 1300 و کلزا در حدود 79 هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیمه در بخش کشاورزی حال و روز خوبی ندارد، افزود: مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد اما کشاورزان باید صبور بوده و نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود بی اعتنا نباشند تا در صورت بروز خسارت بخشی از آن توسط بیمه جبران شود.

يگانه مقدم در پایان با اشاره به فعالیت دو و نیم هکتار گلخانه فعال قوچان اذعان كرد: در سال 93 بیش از دو و نیم میلیارد تومان با تخصیص 100 درصدی داشته‌ایم که این رقم در سال 94 در حدود 1.8 میلیارد جذب و الباقی در حال پیگیری است.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار