کد خبر: ۲۲۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 06 May 2016
به گزارش ایرنا، این اجلاس روزهای 30 و 31 اردیبهشت به میزبانی منطقه آزاد چابهار برگزار می شود و علاوه بر اعضای اجلاس، از برخی كشورها كه تمایل به سرمایه گذاری در این خطه را دارند نیز دعوت شده اند.
تركان در این سفر دو روزه به همراه علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و جمعی از مسئولان و مدیران محلی چابهار از رستوارن ها، هتل ها، سالن برگزاری اجلاس و مراكز اقامتی مهمانان اجلاس اقیانوسیه بازدید كرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجلاس رئیسان مناطق آزاد كشورهای حاشیه اقیانوس هند (آیورا) 30 و 31 اردیبهشت ماه جاری در منطقه آزاد چابهار برگزار می ‌شود.
حامدعلی مباركی افزود: این كنفرانس با همكاری و مشاركت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت امور خارجه، سازمان منطقه آزاد چابهار و همراهی و همكاری مسئولان و قشرهای مختلف مردم در چابهار برگزار می ‌شود.
وی ادامه داد: اجلاس رئیسان مناطق آزاد كشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا» مهمترین گردهمایی بین‌المللی پس از تصویب برجام در ایران است.
وی اهداف كلی این اتحادیه را همكاری‌ های منطقه ‌ای حاشیه اقیانوس هند و آزاد سازی تجاری، تقویت همكاری‌ های آموزشی، تكنولوژیكی و ایجاد تسهیلات تجاری و سرمایه‌گذاری عنوان كرد و افزود: تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین كشورهای عضو از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.
وی ادامه داد: مهمترین پروژه‌ های همكاری بین اعضا، ایجاد واحد حمایت از شیلات برای همكاری در زمینه ماهیگیری و آبزیان، توسعه گردشگری، تشكیل شورای حمل‌ ونقل دریایی و ایجاد مركز علوم و انتقال فناوری است.
دیدار با عبدالستار مراد وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی افغانستان، افتتاح سالن اجلاس آیورا و بازدید ازمنطقه آزاد از جمله برنامه های سفر اكبر تركان به چابهار است.
بندر چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در فاصله 645 كیلومتری جنوب زاهدان مركز این استان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار