فرماندار بافق گفت: نخستين محموله توليد ميلگرد كارخانه فولاد ابويي در اين شهرستان به ساخت مدرسه خيري اختصاص يافت.
کد خبر: ۲۲۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 05 May 2016
به گزارش تابناک یزد،سيد مهدي طلايي مقدم اظهار كرد: از آنجايي كه شهرستان بافق به خاطر كمبود فضاي آموزشي با مشكل روبرو بود ساخت چهار مدرسه خيري با پيگيري هاي مستمر كليد خورد.
فرماندار بافق افزود: طرح موضوع كمبود فضاي آموزشي در جلسات شوراي آموزش و پرورش شهرستان چندين بار مطرح و بر ضرورت ساخت آموزشگاههاي مورد نياز تاكيد شد.
وي گفت: عاقبت پس از جلسات مكرر با معاون عمراني استاندار يزد و هماهنگي با مدير كل نوسازي آموزش و پرورش استان، مجوز ساخت چهار باب مدرسه خيري در بافق گرفته شد.
طلايي مقدم افزود: در خصوص تامين ميلگرد چهار مدرسه خيري شهرستان در رايزني با مسئولان فولاد مورد اشاره، آنها متقبل شدند ميلگرد مورد نياز اين مدرسه را به صورت خيري اهداء و يا يك باب آموزشگاه 12 كلاسه را نيز شروع و تكميل كنند.
وي ضمن تقدير و تشكر از اين اقدام نيك و پسنديده در كمك به ساخت مدارس خيري در شهرستان بافق اظهار كرد : بايد با ترويج فرهنگ خيري و همت خيران مدرسه ساز، كمبود فضاهاي آموزشي و ايجاد بستر مناسب براي پرورش فرزندان اين منطقه را فراهم كنيم.
كارخانه نورد مجتمع آهن و فولاد ابوئي (سرمايه گذار بخش خصوصي) در بافق با ظرفيت توليد سالانه 550 هزار تن انواع آهن آلات،اسفند ماه سال 94 توسط وزير صنعت، معدن و تجارت به دستور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد.
خوراك اين كارخانه شمش آهن است كه در صورت تامين مواد اوليه قادر به توليد در ظرفيت كامل است.
هم اكنون مواد اوليه اين كارخانه از ساير نقاط كشور تامين مي شود ولي در آينده گندله سازي ابويي در بافق اين خوراك را تامين خواهد كرد.
گندله يعني گلوله هاي توليد شده از سنگ آهن و ساير مواد افزودني كه نخست خام و سپس سخت يا پخته مي شود و براي احيا به روش سنتي توليد آهن در كوره بلند و يا روش هاي متعدد احياي مستقيم به كار مي رود.
هم اينك پروژه ساخت دو كارخانه گندله سازي در بافق در دست اقدام است كه يكي از آنها گندله پنج ميليوني تني سه چاهون كه تحت نظر شركت سنگ آهن مركزي ايران - بافق و ديگري گندله سازي ابويي با همين ظرفيت است.
به گفته مدير عامل شركت سنگ آهن مركزي بافق كارخانه گندله پنج ميليون تني يكي از طرح هاي مهم جوار معدني بافق است كه تحت عنوان گندله سه چاهون،عمليات اجرايي آن توسط كنسرسيوم و پيمانكاري يك شركت ژاپني در سايت معدن چغارت اين شهر پيگيري مي شود.
محمد جواد عسكري افزود: اين كارخانه با هزينه اي حدود 122ميليون يورو از طريق فاينانس و يوزانس ساخته مي شود.
اين مسوول معدني خاطر نشان كرد: با بهره برداري از كارخانه گندله سازي سه چاهون بافق،زمينه اشتغال بيش از يكهزار نفر به طور مستقيم و دو هزار و 500 نفر به طور غير مستقيم فراهم خواهد شد.
بافق كه به بهشت معادن ايران شهرت دارد با جمعيتي بالغ بر 40 هزار نفر در فاصله 110 كيلو متري جنوبشرقي مركز استان يزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار