لاله‌جین شاخص‌های اصلی جهانی شدن را داراست . سهم لاله‌جین در اقتصاد شهر، صادرات، اشتغال و میزان بیمه شده‌ هنرمندان این حوزه بسیار چشمگیر بوده و در زندگی آن نیز نقش دارد.
کد خبر: ۲۲۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 02 May 2016
مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: از فردا به مدت دو روز موضوع جهانی شدن لاله‌جین از سوی شورای جهانی صنایع‌ دستی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی مالمیر امروز در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینکه لاله‎جین مهیای حضور داوران شورای جهانی صنایع‌ دستی شده است، اظهار کرد: آنچه بر عهده میراث فرهنگی بود در ابعاد مختلف انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه لاله‌جین شاخص‌های اصلی جهانی شدن را داراست، گفت: سهم لاله‌جین در اقتصاد شهر، صادرات، اشتغال و میزان بیمه شده‌ هنرمندان این حوزه بسیار چشمگیر بوده و در زندگی آن نیز نقش دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان جایگاه و قدمت سفال را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: قدمت و تشکل‌های صنفی حوزه صنایع‌دستی به ویژه سفال هم از ارزش بالایی برخوردار است.

وی از همکاری خوب فروشگاه‌ها برای جمع‌آوری کالاهای چینی از ویترین فروشگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری و سازمان زیباسازی هم در بهبود مبلمان شهری و وضعیت معابر خدمات مطلوبی انجام دادند.

مالمیر با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار سه جلسه در بخشداری لاله‌جین و بازدید از کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها داشتند، اظهار کرد: با این شرایط و آمادگی لاله‎جین برای جهانی شدن امیدواریم این مهم در این سفر محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه فردا استان همدان میزبان مهمانانی از شورای جهانی صنایع‌دستی هستند، گفت: داوران در دو روز به صورت منفک از چند کارگاه سنتی سفال بازدید خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه داوران در پایان با استاندار نیز نشست خواهند داشت، افزود: بازدید از مرکز علمی ـ کاربردی لاله‌جین، اجرای زنده تولید سفال و بازدید از چند فروشگاه صنایع دستی از دیگر برنامه‌های آنها است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش ما در جلسات برای معرفی مطلوب از توانمندی و داشته‌های همدان است، اظهار کرد: همدان علاوه بر نقاط تاریخی و طبیعی بسیار ارزشمند، صنایع‌دستی فاخر و ارزشمندی دارد که امیدواریم بتوانیم این داشته‌ها را به همگان بشناسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار