محمد لاله در گفت و گو با تابناک
تابناک تهران - مسئولان بیشتر شهرهای تازه تاسیس بیشتر از هرچیز به فکر توسعه عمرانی شهرشان هستند چرا که فکر می کنند مردمی که با مشکلات شهری و رفاهی رو به رو هستند نمی توانند به فعالیت های فرهنگی فکر کنند اما شهردار پردیس عقیده دیگری دارد.
کد خبر: ۲۲۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 02 May 2016

اگر گذرتان به شهرستان پردیس در شمال شرق استان تهران افتاده باشد حتما از میزان اجرای پروژه های عمرانی در این منطقه خبر دارید.

بنابراین طبیعی است که شهرداری این شهر که باید همانطور که بخش خصوصی مشغول ساخت و ساز است وظایف شهری اش را انجام دهد. اما محمد لاله شهردار این شهر می گوید که حجم فعالیت های عمرانی در محل خدمتش باعث نمی شود که از کارهای فرهنگی غافل شود.

وی ادامه داد: «وقتی عمر زیادی از تاسیس یک شهر و شروع خانه‌سازی در آن نمی‌گذرد خیلی ها به فکر کارهای عمرانی هستند اما من اعتقاد دارم هر روزی که ار عمر مردم منطقه می گذرد ما در برابر آن مسئولیم و باید کاری کنیم که این گذر عر با کیفیت بیشتری باشد و فقط رفاه این کیفیت را تضمین نمی کند بلکه فعالیت های فرهنگی هم در ارتقای کیفیت زندگی ساکنان شهرها اهمیت زیادی دارد.»

لاله ادامه می دهد: «تعداد زیادی کودک و نوجوان در شهری مانند پردیس زندگی می کنند و امکان استفاده از امکانات فرهنگی پایتخت را ندارند پس ما باید کاری کنیم که آنها برای نیازهای فرهنگی شان احساس خلاء نکنند.»

شهردار پردیس درباره کارهای فرهنگی مجموعه تحت مدریتش می گوید: «یکی از محل هایی که کارهای فرهنگی زیادی در آن انجام می‌شود موسسه فرهنگی هنری شهرداری پردیس است که یکی از مراکز مهم تولید فرهنگ در این شهر و شهرستان قلمداد می شود. این مجموعه فرهنگی علاوه بر فضای آموزشی خود، از سه زیرمجموعه سرای محله ابن سینا، سرای محله جانبازان و دارالقرآن کریم هم بهره‌مند است. دوره های آموزشی، فرهنگی و هنری موسسه فرهنگی هنری شهرداری پردیس در چند سرفصل مختلف شامل همایش ها، دوره های آموزشی، طرح های فرهنگی و ... اجرا می شوند. در واقع امسال 168 برنامه مختلف فرهنگی در این مجموعه اجرا می شود که آن را بسیار پویا می کند.»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار