برگزاري آيين عطرافشاني مزار شهداي مدافع حرم، نشست مديران بحران شهرهاي معين قم، برگزاري همايش سراسري دبيران شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان هاي كشور، حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در قم، برگزاري جلسه شوراي اداري استان، آيين تجليل از كارگران نمونه استان قم و پيروزي صباي قم در مقابل سياه جامگان مشهد در مسابقات ليگ برتر فوتبال از مهمترين عنوان هاي اخبار استان قم در هفته گذشته است.
کد خبر: ۲۲۱۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 30 April 2016
** آيين عطرافشاني مزار شهداي مدافع حرم، همزمان با سالروز وفات عقيله بني هاشم، حضرت زينب كبري(س) در قم برگزار شد. مشاور فرهنگي استاندار قم در اين مراسم با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي مدافع حرم و تجليل از رشادت هاي اين عزيزان در پاسداري از حرم اهل بيت(ع) بيان كرد: در سايه مجاهدت و جانفشاني مدافعان حرم، داعش جرات نزديك شدن به حرم اين بزرگواران را ندارد. حجت الاسلام والمسلمين سيد عبدالله هاشمي گفت: امروز عطر ياد حضرت زينب و پيام استقامت و صبر آن بانوي بزرگ اسلام در فضاي هر كوي و برزن ايران اسلامي پيچيده است.

** مديرعامل سازمان انتقال خون ايران در نشستي خبري در محل اداره كل انتقال خون استان قم بيان داشت: خون سالم بايد از ضريب امنيت بالايي برخوردار باشد و سازمان در اين بعد موفق عمل كرده است و مشكلي در زمينه كمبود خون در كشور نداريم و به ازاي هر يك هزار نفر 27 واحد خوني موجود مي باشد. علي اكبر پورفتح الله در سفر به قم ضمن بررسي مسائل پيش روي سازمان انتقال خون در قم از برخي مراكز اهداي خون اين شهر بازديد كرد. 

**معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي قم در آيين افتتاح چهل و يكمين مركز سلامت جامعه و سي و نهمين پايگاه اورژانس 115 استان قم گفت: مراكز سلامت جامعه در راستاي طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان راه اندازي شده است و در حال حاضر 41 مركز سلامت جامعه و 138 پايگاه سلامت در استان فعال است. محمدرضا مظفري با اشاره به اختصاص هشت ميليارد ريال جهت احداث مركز سلامت جامعه نجاتي، افزود: مركز سلامت خدمات پايه بهداشتي را در حوزه هاي مختلف در تمام سنين از بدو تولد به شهروندان ارائه مي دهد.

** مديركل مديريت بحران استانداري قم گفت: با برنامه ريزي هاي منسجم و استفاده از تمامي ظرفيت ها و امكانات موجود، قم بايد به شهري تاب آور در مقابل حادثه ها و بلاياي طبيعي تبديل شود. محسن اوروجي در سومين نشست مديران بحران شهرهاي معين استان قم كه در مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم برگزار شد افزود: هر اقدامي كه براي كاهش آسيب پذيري و برگشت پذيري شهرها انجام شود، قابليت تاب آوري آن ها را در مقابل حادثه ها بالا مي برد.

**مشاور عالي فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: دشمن در برابر فرهنگ ايثار رزمندگان ما قصد دارد فرهنگ هاي ساختگي را بوجود آورد تا مانع از توسعه فرهنگ انقلاب اسلامي در بين مسلمانان جهان شود. سردار خسرو عروج در يادواره شهداي حرم در دانشگاه مفيد قم بيان داشت: با توجه به موقعيتي كه اكنون در جهان داريم و اسنادي كه از انقلاب منتشر شده است مسيري كه ايران در آن قرار گرفته مسير حقيقت است و بايد از آن دفاع كنيم. 

** مسئول برگزاري جشنواره ورزشي بانوي سالم و خانواده سالم با اشاره به اينكه اين جشنواره به مدت دو روز در قم برگزار شد افزود: اين جشنواره روز نخست در بوستان نرگس و روز دوم در بوستان ارغوان با انجام رشته هاي ورزشي همگاني و انفرادي با حضور رده هاي سني مختلف در برگزار شد. زهرا فتحي با بيان اينكه بيش از 400 بانوي قمي در اين جشنواره شركت كرده اند بيان كرد: در روز نخست جشنواره از 35 بانوي برگزيده با اهداي لوح به منظور ترغيب بانوان به رشته هاي ورزشي تقدير شد. 

**استاندار قم در بازديد ميداني جمعي از مديران استان از درياچه نمك قم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، در رابطه با مسير دسترسي درياچه نمك از سمت استان قم افزود: در درياچه نمك دنيايي از ظرفيت هاي بالقوه وجود دارد كه به طور مسلم راه دسترسي آن جزء اولويت هاي كاري استان قرار مي گيرد و همه توان و تلاش خود را در اين زمينه به كار مي گيريم. سيد مهدي صادقي با تاكيد بر اينكه از درياچه نمك، هم در بخش صنعت و هم در بخش گردشگري مي توان استفاده كرد، ادامه داد: تلاش مي شود كه به هر دو بُعد اين امر توجه صورت پذيرد.

**رئيس شوراي اسلامي شهر قم گفت: شهرداري قم پنج هزار ميليارد ريال از بدهي هاي خود را با بانك ملي ايران تهاتر كرده است و در آينده نزديك سند آن منتقل مي شود. ولي الله بياتي در ديدار با آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه و حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستان حضرت معصومه (س) بيان داشت: شهرداري قم 15 هزار ميليارد ريال بدهي دارد و اين در حالي است كه 80 هزار ميليارد ريال سرمايه شهرداري قم است.

**رئيس هيات كبدي استان قم از اعزام تيم كبدي ساحلي اين استان به هشتمين دوره مسابقات كبدي ساحلي باشگاه هاي كشور، انتخابي تيم ملي در بخش آقايان خبر داد. مسلم رشيدي در گفت و گو با ايرنا بيان داشت: هشتمين دوره مسابقات كبدي ساحلي باشگاه هاي كشور، انتخابي تيم ملي با شركت 16 تيم از استان هاي مختلف در مجموعه ورزشي بعثت تهران برگزار و تيم هيات كبدي استان قم با هشت بازيكن راهي اين مسابقات شد.

**قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور با تاكيد بر اينكه فعاليت ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر منسجم باشد، گفت: بايد سيستمي قوي در اين زمينه طراحي شود تا مقاومت كشور در مقابل تخريب هاي دشمن در حوزه مواد مخدر افزايش يابد. عليرضا جزيني در نخستين همايش سراسري دبيران شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان هاي كشور در سالن امام رضا(ع) فرمانداري قم، افزود: اين سيستم بايد با همكاري سازمان ها و وزارتخانه هاي عضو ستاد مبارزه با مواد مخدرو همچنين مشاركت مردم طراحي شود.

**نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در همايش گراميداشت روز ملي شوراها در قم گفت: نوع نگاه به اختيارات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در نهادهاي تصميم گير نظام متفاوت است. احمد اميرآبادي فراهاني با بيان اينكه شوراها در خط مقدم درخواست هاي مردمي هستند افزود: اگر ما بخواهيم شوراها نماد مردم سالاري ما باشند بايد نوع نگاه به شوراها تغيير كند چرا كه آن ها بهترين مدافعان حقوق افراد جامعه و خدمت رسان به مردم هستند.

**وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در آيين تجليل از بانوان فرهيخته كارگر در قم با اشاره به تصويب سند ملي حمايت، گفت: در اين سند نقش زنان كارگر برجسته خواهد بود و تمام تلاش را براي امنيت شغلي كارگران انجام مي دهيم. علي ربيعي، كار و توليد را راه بي بديل نجات جامعه دانست و افزود: فعاليت يك كارگر براي جامعه سعادت را به همراه مي آورد، از اين رو كارگران بايد قدر جايگاه خود را بدانند. وي بر احترام و تكريم كارگران تاكيد كرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز در ديدار با كارگران آنها را مورد اهتمام قرار دادند و كارگران را كرامت كردند ما نيز در جامعه اين نگاه را توسعه خواهيم بخشيد.
همچنين در اين مراسم مشاور امور زنان و خانواده وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به اهميت جايگاه زنان در حوزه اقتصادي كشور گفت: حضور زنان شاغل به تكميل چرخه اقتصادي كشور كمك مي كند. وحيده نگين افزود: بدون شك يكي از ظرفيت ها و توانمندي هاي زنان حضور آنان در مشاغل اجتماعي است كه در اقتصاد كشور تاثيرگذار است. 

**وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در جلسه شوراي اداري استان قم در سالن معصوميه فرمانداري اين شهر، گفت: دولت تدبير و اميد به دنبال ايجاد امنيت فكري، ثبات اقتصادي و مبارزه با فساد در جامعه است. علي ربيعي افزود: بايد با كار عقلاني، سخت كوشي و مدارا فضا را آرام نگه داريم تا رضايت مردم جلب شود و آسيب هاي اجتماعي كاهش يابد. وي با بيان اينكه قالب آسيب هاي اجتماعي نوين ناشي از ناآرامي فكري است، ادامه داد: دولت به دنبال هيچ تنشي نيست و سعي دارد با ايجاد آرامش و مداراي اجتماعي ضمن مبارزه با فساد، احساس امنيت فكري و اقتصادي در جامعه را افزايش دهد و محيط سالمي را براي مردم به وجود آورد.

**مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي قم در نخستين جلسه شوراي اداري استان قم در سال جاري در تالار معصوميه فرمانداري گفت: 570 هزار تن در اين استان تحت پوشش بيمه سلامت هستند. نصر الله بازوند با بيان اينكه صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير استان سال گذشته راه اندازي شد، افزود: اين صندوق در طول يك سال از فعاليت ها خود توانست 90 درصد جامعه هدف را تحت پوشش قرار دهد و رتبه دوم را در سطح كشور كسب كند.

**رئيس دانشگاه تهران در آيين توديع و معارفه رئيسان سابق و جديد پرديس فارابي دانشگاه تهران در سالن اجتماعات دانشكده مهندسي اين دانشگاه، با اشاره به ظرفيت هايي كه دانشگاه براي ارائه خدمت به جامعه از آن برخوردار است، گفت: امروز بحث ارتباط و تعامل نداشتن دانشگاه با جامعه از بحث هاي بسيار مهم در دنياست و اين معضل هنوز حتي در كشورهاي توسعه يافته نيز حل نشده و همچنان در دستور كار همه كشورهاست. محمود نيلي احمد آبادي با اذعان به اينكه در ايران نيز دراين حوزه ضعيف عمل شده است، افزود: به طور حتم بخش عمده اي از مشكلات و ناهنجاري هاي كشور نيز به همين خاطر است. در پايان اين آيين، ضمن تقدير از خدمات سيد محمد مقيمي ، غلامرضا جندقي به عنوان رئيس جديد پرديس فارابي دانشگاه تهران معارفه شد.

**رئيس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر حضور باشكوه مردم در انتخابات 10 ارديبهشت ماه، گفت: احساس مسئوليت مردم در انتخابات فردا باعث خواهد شد كه اين مجلس از قوت و اعتبار بيشتري براي حل مشكلات كشور برخوردار باشد.
علي لاريجاني در آيين تجليل از كارگران نمونه استان قم خاطرنشان كرد: انتخابات دهم ارديبهشت ماه ادامه انتخابات هفتم اسنفدماه مجلس شوراي اسلامي و داراي اهميت بسزايي است، بنابراين بايد مردم همه شهرهايي كه انتخابات در آنجا برگزار مي شود به صورت باشكوه شركت كنند. 
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز در اين آيين با تقدير از حمايت هاي رهبر معظم انقلاب از جامعه كارگري در ديدار اخير اين قشر با ايشان، گفت: معظم له با سخنان شيواي خود، كرامت كارگري را تبيين و سخنان امام راحل را بار ديگر تكرار كردند.

**ديدار تيم هاي صباي قم و سياه جامگان مشهد از چارچوب هفته بيست و هشتم مسابقات ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم صبا پايان يافت.
اين ديدار كه از ساعت 18 عصر پنجشنبه در ورزشگاه يادگار امام راحل قم آغاز شده بود با نتيجه يك بر صفر به سود صباي قم پايان يافت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار