انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام فرصتی برای دیپلماسی فرهنگی است استاندار خراسان رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 فرصتی برای دیپلماسی فرهنگی است.
کد خبر: ۲۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 13 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان از انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، فرصت مغتنمی برای دیپلماسی فرهنگی یاد کرد و اظهار داشت: این موضوع یکی از مصوبات اجلاس سال 2010 آیسسکو در باکو بود.

وی افزود: در اجلاس مذکور اعضا برای تعیین پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال‌های 2015 تا 2024 تصمیم‌گیری کردند و به این ترتیب مقرر شد در سال 2017، مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در میان کشورهای آسیایی غیر عرب انتخاب شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سنار (سودان) و عمان (اردن) به طور مشترک پایتخت فرهنگی کشورهای عرب و عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در میان کشورهای آفریقایی نیز به کاپالا (اوگاندا) رسید.

رشیدیان خاطرنشان کرد: مشهد علاوه بر پایتختی فرهنگی جهان اسلام در این سال، میزبان اجلاس جهانی آیسسکو نیز خواهد بود که این امر نیز فرصت مناسبی را برای مطرح شدن بیش از پیش مشهد در سطح جهان اسلام و ارائه فعالیت‌های فرهنگی را فراهم می‌آورد.

وی تاکید کرد: به همین منظور، سه ستاد اصلی و 10 کمیته، با شرح وظایف مشخص تعیین شده و موضوعات و برنامه‌ها از این طریق پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: باید بسته‌ای اجرایی تدوین شود که در آن برآورد مشخصی از امکانات و بودجه مورد نیاز تعیین شده باشد تا بتوان مطابق جدول زمانبندی و برنامه اجرایی، منطبق بر اهداف ترسیم شده حرکت کرد.

رشیدیان با اشاره به اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی‌هایی که تاکنون صورت گرفته؛ گفت: در سطح ملی و استانی این موضوع با جدیت دنبال می‌شود تا با استفاده از این فرصت بتوان هویت جهانی خراسان رضوی را به دنیا معرفی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار