مسئول محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کشف لاشه نهنگ 12 متری درسواحل جزیره قشم گفت: در چند ماه گذشته دو لاشه نهنگ ديگر در سواحل استان هرمزگان كشف شده که بدنبال علت مرگ آنها هستیم و تحقيقات در اين زمينه براي دستيابي به اطلاعات دقيق ادامه دارد.
کد خبر: ۲۱۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 25 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد غواصی با بیان اینکه بايد شتاب زده تصميم گيري و اطلاع رساني كرد و اطلاعات دقيق در اين زمينه پس از بررسي هاي كارشناسي اعلام مي شود افزود: در مرحله نخست اين تحقيقات، فرايند نمونه برداري و عكس برداري تخصصي از اين لاشه جهت شناسايي گونه و علت مرگ انجام شده است.

وی بیان اینکه فساد لاشه سبب کند شدن کشف علت مرگ شده است افزود: برای دستیابی به اطلاعات دقیق در این زمینه در حال مشاوره با پروفسور کنراد مشاور بین المللی یونسکو در زمینه پستانداران دریایی و مشاور تخصصی محیط زیست دریایی سازمان منطقه آزاد قشم هستیم.

غواصی در پایان تاکید کرد: در ماه های گذشته لاشه دو نهنگ دیگر نیزکشف شد که برای رسیدن به اطلاعات صحیح تحقیقات همچنان ادامه دارد همچنین کار تحقیقاتی منسجم بر روی لاشه های کشف شده در ماه های گذشته می تواند به روند پیشبرد تحقیقات لاشه جدید نیز کمک کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار