مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: کمیته امداد و خیرین آمادگی احداث مسکن برای محرومان را دارند اما مشکل واگذاری زمین وجود دارد.
کد خبر: ۲۱۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰ 25 April 2016
به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی اظهار داشت: در جشن نیکوکاری سال گذشته مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی اهدایی بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال بوده است که این کمک‌ها قبل از پایان سال و بلافاصله پس از جمع آوری تحویل خانواده‌های تحت حمایت شد.

وی گفت: سال گذشته مجموعا ۱۳۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال مستمری نقدی ماهیانه به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شده است و سرانه پرداختی به صورت کمک معیشت ماهیانه بر اساس مصوبه دولت از ۵۳ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ادامه داد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که کمک معیشت خانواده‌های تحت حمایت حداکثر تا بیست و هفتم هر ماه به حساب مددجویان واریز شود و این مستمری قبل از واریز حقوق کارکنان پرداخت می‌شود.

۹۸۱ مورد خرید و تعمیرات مسکن برای خانواده‌های تحت حمایت

وی بیان کرد: در بخش مسکن از اقدامات اساسی و موثر کمیته امداد استان و در برنامه سالیانه تعمیر، احداث و خرید مسکن خانواده‌های تحت حمایت به عنوان یک نیاز اساسی در نظر گرفته شده است.

جلالی ادامه داد: سال گذشته مجموع ساخت، خرید و تعمیرات مسکن خانواده‌های تحت حمایت ۹۸۱ مورد بوده است که مجموعا در خصوص احداث و تعمیرات است.

وی اضافه کرد: برای ساخت، خرید و تعمیر مسکن طی این مدت مبلغ ۸۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: واحدهایی که توسط کمیته امداد احداث می‌شود ۲ خوابه و فاقد تسهیلات بانکی است و از طرفی بخش عمده ساخت و تعمیر مسکن محرومان از محل کمک خیرین و کمک‌های مردمی تأمین شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بحث مسکن است، افزود: در حال حاضر کمیته امداد و خیرین آمادگی احداث مسکن برای محرومان را دارند اما مشکل واگذاری زمین وجود دارد یعنی دستگاه‌های متولی مانند راه و شهرسازی با محدودیت واگذاری زمین مواجه هستند.

جلالی بیان کرد: در صورت تأمین زمین آمادگی داریم حداقل ۳۰۰ واحد را با کمک خیرین و از محل کمک‌های مردمی احداث کنیم.

پرداخت کمک هزینه به ۱۲۰۰ نفر

وی گفت: برای تسهیل در ازدواج جونان سال گذشته برای هزار و ۲۰۰ نفر از دختران و پسران خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد کمک هزینه جهیزیه تا سقف سه میلیون تومان به دختران و سه میلیون تومان قرض الحسنه برای پسران پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: مجموعا سال گذشته مبالغی که به عنوان کمک جهیزیه پرداخت شده ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات اساسی که در دستور کار کمیته امداد در راستای تحکیم خانواده و ازدواج موفق بوده آموزش‌های قبل و حین ازدواج است که در مجموعه دختران خانواده‌های تحت حمایت باید این کلاس‌های آموزشی برگزار شود که این کلاس‌ها با سرفصل‌های آیین همسرداری و شیوه‌های انتخاب همسر، تربیت فرزند و رعایت اصول بهداشتی موجب شده کمترین میزان طلاق در خانواده‌های تحت حمایت وجود داشته باشد.

جلالی ادامه داد: خوشبختانه میزان طلاق در میان خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد کمتر از سه درصد بوده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار