فرماندار شهرستان ری خبر داد
فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه حداکثر سه واحد استحصال چربی، توان دریافت مجوز را دارند تاکید کرد: واحدهای غیر مجاز استحصال چربی سریعا جمع آوری و تخریب خواهند شد.
کد خبر: ۲۱۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 24 April 2016
هدایت الله جمالی پور گفت: قطعا در پایان اردیبهشت ماه ساماندهی این واحدها انجام خواهد شد. درحال حاضر تمام این واحدها به دلیل نداشتن شناسنامه حتی اگر محصولات آنها کیفیت لازم را داشته باشد غیرمجاز محسوب می شوند. واحدهای استحصال چربی که دارای پروانه کسب نبوده و از استاندارد لازم برخوردار نمی باشند به علت آسیب جدی که به محیط زیست وارد می کنند سریعا و بدون ملاحظه باید تخریب شوند.

وی افزود: تأمین سلامت مردم از اولویت‌های تمامی دستگاه‌ها محسوب می شود و در این زمینه همه می بایست حساسیت ویژه ای داشته باشیم و عدم توجه به تولیدات سنتی و غیر استاندارد روغن، می تواند سلامت و امنیت جامعه و نیز محیط زیست را به خطر اندازد. ساماندهی واحدهای چربی سوز انجام می شود و این واحدها باید از شکل سنتی خارج و به صنعتی و بهداشتی تبدیل شوند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری تاکید کرد: در حال حاضر 39 واحد غیرمجاز استحصال روغن از ضایعات کشتارگاهی در شهرستان ری وجود دارد که محصول آنها در تولید صابون و لوازم آرایشی بهداشتی مورد استفاده واقع می شود؛ از میان این واحدها تنها سه واحد توانایی اخذ مجوز دارند و مابقی باید در کمترین زمان ممکن تعطیل شوند در همین راستا هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی و کلانتری جهت پلمب واحدهای خطرساز و غیراستاندارد انجام شده است.

وی ادامه داد: شبکه بهداشت شهرستان به طور مداوم می بایست با نمونه برداری های دوره ای از اغذیه فروشی ها و کارخانجات تولید روغن کیفیت روغن تولیدی و مصرفی را کنترل نمایند.

جمالی پور درباره استفاده این محصولات در صنایع غذایی گفت: تاکنون هیچ گونه مورد مشکوکی جهت استفاده محصولات این واحدها در صنایع غذایی توسط شبکه بهداشت شهرستان اعلام نشده است ولی تمام دستگاه های ذیربط بویژه شبکه بهداشت باید نسبت به مصرف این محصولات حساس باشند؛ البته به معاونت انتظامی فرمانداری مأموریت داده شد تا با تشکیل کمیته امنیتی با واحدهای متخلف برخورد شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار