امام جمعه اردبیل گفت: روشنگری‌های حضرت زینب(س) حادثه عاشورا را زنده و بالنده نگه داشته و به نشر این معارف عظیم کمک کرده است.
کد خبر: ۲۱۷۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 23 April 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر امروز در سالروز شهادت حضرت زینب (س) در جمع اهالی گرمی در مسجد جامع این شهر با تسلیت وفات حضرت زینب (س) با اشاره به ویژگی‌ها و رذایل علمی و اخلاقی عقیله بنی‌هاشم با بیان اینکه روشنگری‌های حضرت زینب (س) سبب زنده نگه داشتن و تداوم اسلام شده است اظهار کرد: حضرت زینب (س) در رساندن پیام واقعه عاشورا نقش مهمی ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با روشنگری‌های خود ماهیت بنی‌امیه را آشکار کرد، گفت: خطبه‏‌های این بانوی بزرگوار و امام سجاد(ع) در کوفه، شام و مدینه بیشترین اثر را در شناساندن چهره پلید امویان به جامعه اسلامی داشت.

امام جمعه اردبیل، ماندگاری و بقا نهضت امام حسین (ع) را در گرو روشنگری‌های حضرت زینب (س) دانست و تصریح کرد: پیام‌‌رسانی و افشاگری جنایات یزیدیان به معنای تثبیت فرهنگ عاشورا بود که حضرت زینب (س) به دو شیوه خطبه‌خوانی و گفت‌و گوهای پراکنده به نحوه احسن به انجام رساند.

عاملی عنوان کرد: در دنیای امروزی استکبار با همان انگیزه بنی‌امیه وارد عمل شده و با تمام قدرت به صحنه آمده تا اسلام را نابود سازد بنابراین باید هوشیارانه با حوادث برخورد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به شایعات و تهمت‌های اخیر پیرامون خود در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در برخی از شهرهای شمالی استان اردبیل با گلایه از شایعات به وجود آمده و حرف‌هایی که پشت سر وی می‌زنند، مردم را به هوشیاری نسبت به برخی شایعه‌ها و مسائل حاشیه‌ای فرا خواند و خواستار توجه نکردن مردم به مسائلی که از بی‌تقوایی و بدون سند نشأت می‌گیرد، شد.

عاملی با بیان اینکه به مردم مغان ارادت خاصی دارم، بیان کرد: هر جا لازم باشد مشکلات مردم این منطقه مرزی را به گوش مسئولان رسانده و برای تحقق مطالبات مردم تلاش می‌کنم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خواسته‌های مردم مغان از جمله منطقه آزاد تجاری را بارها پیگیری کرده‌ام، ادامه داد: بنده از ماه‌های پیش رایزنی و لابی‌گری در مورد به تصویب رسیدن منطقه آزاد تجاری استان را با مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس آغاز کرده‌ام و تا تصویب نهایی این طرح و بهره‌مندی اهالی شهرهای شمالی استان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنم.

در این سفر یک روزه امام جمعه اردبیل با حضور در جمع علما، مبلغان دینی و طلاب حوزه علمیه برادران این شهرستان نیز گفت: امروزه دو موضوع ایجاد فضای سالم تربیتی و زمینه‌سازی برای علم و تربیت نسل جدید از ضروریات جامعه امروزی ما بوده که در این بین حوزه‌های علمیه در رسیدن به این دو هدف مهم نقشی اساسی و تعیین‌کننده دارند.

آیت‌الله سید حسن عاملی افزود: امروزه دو موضوع ایجاد فضای سالم تربیتی و زمینه‌سازی برای علم و تربیت نسل جدید از ضروریات جامعه امروزی ما بوده که در این بین حوزه‌های علمیه در رسیدن به این دو هدف مهم نقشی اساسی و تعیین‌کننده دارند.

وی تصریح کرد: فقدان علما در جامعه و خالی بودن جای هدایت‌های معنوی روحانیان موجب انحراف جامعه و افزایش بداخلاقی‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به دریافت آسان برنامه‌های تلویزیونی فارسی زبان و شبکه اجتماعی بیان کرد: مقابله با هجمه فرهنگی دشمن در این سطح گسترده وظیفه روحانیان را خطیرتر کرده و آنها باید با تولید علم جلوی این شبهات بایستند.

کلنگ‌زنی ساخت مسجد بین راهی جاده قفقاز با نام مسجد محمد رسول‌الله در روستای هاچاکند تازه شهرستان گرمی در مساحتی حدود 700 متر مربع از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه نماینده ولی فقیه در گرمی بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار